Jaguar I-Pace

Bemutatkozott az első elektromos Jaguar

2018.03.03.

Az összkerékhajtású I-Pace 400 lóerőt és 480 kilométeres hatótávot kínál a tágas utas-és csomagtérrel kombinálva.

A brit villanyautó 432 cellából álló, ultramodern 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint) ruházza fel a modellt. A tulajdonosok a teljesen lemerült akkut mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthetik egyenáramú gyorstöltővel (100kW). Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanaz a töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el - ideális megoldás a jármű éjszakai töltésére.

Az I-PACE-hez kidolgozott, intelligens hatótávolság-optimalizáló technológiák széles választékában megtalálható az akkumulátor előkondicionáló rendszer: a hálózatra csatlakoztatott I-PACE automatikusan megnöveli (vagy csökkenti) az akkumulátor-csomagok hőmérsékletét, hogy már indulás előtt maximális hatótávolságot bocsásson a vezető rendelkezésére.

Két darab, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor (amelyek a csekély külméretek érdekében a villanymotoron áthaladó hajtótengelyt alkalmaznak) helyezkedik el az első és hátsó tengelyen; a rendszerteljesítmény kiemelkedő 400 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 696 Nm, ráadásul mindez összkerékhajtással kombinálva.

A villanymotoros nagy nyomatéksűrűsége és magas energiahatékonysága sportautókhoz méltó menetdinamikát eredményeznek; az I-PACE álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A késlekedés nélküli teljesítménykifejtéshez kivételes rugózási komfort és magával ragadó menetdinamika társul.

Az elektromos jármű egyedi fejlesztésű alumínium szerkezete a modern szegecseléses és ragasztásos technológiáknak köszönhetően könnyű, mégis merev. A teherviselő elemként beépített akkumulátorral együtt a torziós merevség 36 kNm/fok - a legjobb érték a Jaguar modellpalettáján.

Az akkumulátor középen, a két tengely között helyezkedik el; a lehető legmélyebben beépítve. Az akkumulátorházat szigetelés választja el a fenéklemeztől. Ez az elhelyezés tökéletes, 50:50 arányú tömegeloszlást és mély tömegközéppontot tesz lehetővé, és a fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztéssel, az (opciós) légrugózással, valamint a konfigurálható Adaptive Dynamics rendszerrel együtt dinamikus vezethetőséggel és kiemelkedő rugózási komforttal ruházza fel a modellt.

Akár megjelenését, akár vezethetőségét tekintjük, nincs még egy autó, amely a Jaguar I-PACE-hez volna fogható. Úgy tervezték és fejlesztették, hogy a lehető legteljesebb mértékben kihasználja az intelligens, elektromos hajtáslánc adottságait, valamint az azzal járó helykihasználási előnyöket.

Habár az I-PACE középkategóriás szabadidőjármű, előretolt utasterének és elektromos hajtásláncának köszönhetően helykínálata nagyobb SUV-okat idéz. A hátsó lábtér 890 mm, és mivel nincs kardántengely, sem padlóalagút, a helyén praktikus 10,5 literes, központi tárolórekeszt alakítottak ki. A hátsó ülések alatt táblaszámítógépek, laptopok tárolására alkalmas rekesz található, míg a csomagtartó nem kevesebb, mint 656 literes - vagy 1453, ha  síkba fektetjük az üléseket.

Az I-PACE az első Jaguar, amely megkapja a Touch Pro Duo infotainment rendszert. Az érintőképernyők, kapacitív szenzorok és tényleges kapcsolók kombinációját alkalmazó Touch Pro Duo rendszer ösztönösen kezelhető.

Szintén az I-PACE fedélzetén mutatkozik be az Amazon Alexa Skill. Ez lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok tájékoztatást kérhetnek a Jaguar InControl Remote alkalmazásba beépített Alexa-képes eszköztől. Például: bezártam az autómat? Milyen az akkuk töltöttségi szintje? Eljutok töltés nélkül a munkahelyemre?

Annak érdekében, hogy mindig a legfrissebb infotainment, telematikai és akkumulátorvezérlő szoftver álljon a felhasználók rendelkezésére, az I-PACE a Jaguar történetében először vezeték nélküli, zökkenőmentes szoftverfrissítést kínál.

Az I-PACE március elsejétől rendelhető S, SE és HSE kivitelben, illetve limitált First Edition szériában – mindegyik az eredeti tanulmányautó formai hangulatát tükrözi.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..