Harley-Davidson

Bemutatkozik a Harley-Davidson Street Rod

2017.03.12.

A vadonatúj Harley-Davidson Street Rod egy agilis, agresszív motor, mely az első gázadásnál az egekbe pörgeti az adrenalinod! A Street platformhoz tartozó gépet arra tervezték, hogy elterjedjen a város utcáin – és szédítő motorozási élményt nyújtson azon kívül is.

A 2017-es évben a Street Rod szerepe a meglepetés keltése és új elvárások meghatározása. Nagyobb teljesítményre hangolt Revolution™ X 750 motorblokkja a középtartományban nagyobb forgatónyomatékot ad le, míg a felső tartományban a teljesítmény újabb csúcsokra tör. A harapósabb motor jól illeszkedik a modernebb vázgeometriához, amely agresszívebb vezető testtartást biztosít. A felfüggesztések, kerekek és a fékek jelentősen át lettek dolgozva. Emellett, a Street Rod vonalvezetése is tökéletesen illik ehhez a karakterhez. A határozott megjelenést a Harley-Davidson Dark Custom™ stílus (és a Flat-track imázs) garantálja, amely céltudatosságot, az előrehajolt vezetői pozíció pedig mindenre elszántságot sugall.

Továbbfejlesztett teljesítménnyel, jobb vezethetőséggel és agresszívebb motorozási testhelyzettel kialakított erőteljes középsúlyú motor. A Street Rod új, nagy teljesítményű Revolution X 750 V-Twin motorblokkja nagyobb csúcsteljesítményt és forgatónyomatékot ad át a kerekeknek nagyobb fordulatszám-tartománnyal. A váz új geometriája és a 17 collos első és hátsó kerekek gyors és jól reagáló kormányzást tesznek lehetővé. A 43mm-es fordított első villák (up-side-down) külön gáztartályos hátsó rugóstagokkal alkotnak hatékony párost. A dupla 300mm-es elsőkerék-fékkar és az ABS-fékrendszer alapfelszerelés. Háromféle fényezési opció teszi fel a pontot az i-re a Street Rod Dark Custom stílusa tekintetében:  Vivid Black, Charcoal Denim, Olive Gold

Mathew Weber, a Harley-Davidson főmérnöke: „A Street Rod új, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorját tüzesebb vezérműtengelyek, hatékonyabb öblítésű hengerfejek, magasabb kompresszió viszony és magasabb leszabályzási fordulatszám jellemzi. Minden porcikája figyelemreméltó. Ehhez passzoló vázat, vagány kormánykezelést, agresszivitást szántunk ennek a motornak, amely a városi forgalomhoz és a hegyi szerpentinekhez egyaránt tökéletesen megfelelő. Karakterjegyei, valamint az üléspozíció, a hátratolt lábtartók és a széles kormány együttesen tökéletes kezelést biztosítanak a motoros számára. Az, hogy a Street Rod megjelenése ennyire dögös – és ennyire megfelel az eredeti elképzeléseinknek – bennünket is inspirál.”

Nagyobb középtartománybeli forgatónyomaték, magasabb csúcsteljesítmény és 1000-rel magasabb fordulatszám

A Street Rod folyadékhűtésű, egyvezérműtengelyes OHC, nyolcszelepes, 60°-os V-twin, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorja 20%-kal magasabb teljesítményt ad le 8750f/min fordulatszámon, mint a Street 750 erőforrása.  Hasonlóképpen, a maximális forgatónyomaték is 10%-kal több 4000f/min fordulaton. Beállítása alapján 4000-es és 5000-es fordulatszám között a legerősebb, erőteljes középtartománybeli teljesítménnyel, amelyet a motoros valóságos helyzetekben igencsak érezhet és ki tud használni. Nagyobb teljesítményű légszűrővel és 42mm-es fojtószeleppel, új négyszelepes hengerfejekkel és nagyobb emelésű vezérműtengellyel, valamint növelt térfogató kipufogódobbal láttuk el – mindezt a még nagyobb légáramlás és hatékonyság érdekében. A sűrítési arányt 11,0:1-ről 12,0:1-re növeltük, és a felső határérték 8000-ről 9000-es fordulatszámra emelkedett.

A karakteresebb vázgeometria, az új felfüggesztés és fékek sportosabb menetdinamikát biztosítanak

A Street Rod vázat úgy terveztük, hogy illeszkedjen a motor teljesítményéhez. Az első futómű megerősített, 43mm-es fordított villákból és könnyű alumínium villahidakból épül fel. A gyorsabb kanyarodás érdekében a villaszöget 32 fokról 27 fokra szűkítettük vissza. Az új hátsó rugóstagok külső gáztartályos konstrukciója a növelt hidraulikus kapacitást és a folyamatos jó hatásfokú csillapítást segíti elő. A rugózási út 31%-kal, 117mm-re növekedett. A teljesítmény ihlette stílusvezetésű lengővilla nagyobb huppanók leküzdése érdekében némileg hosszabb.

Az új ülésformát úgy terveztük, hogy a motorost szilárdan tartsa ülő helyzetében, az ülésmagasságot pedig 765mm-re növeltük, hogy a vezető jobban lássa az utat. A Street Rod motor új kovácsolt alumínium fék- és váltó karokat kapott, valamint hátratolt alumínium lábtartókat, amely javítja a vezethetőséget és álló helyzetben a legtöbb motoros számára könnyen elérhetővé teszi a talajt. A lendületesebb motorozás érdekében a dőlésszöget a bal és jobb oldali 28,5°-ról 37,3°-ra növeltük a jobb és 40,2°-ra a bal oldalon.

A lapos drag-típusú kormány agresszív testtartást eredményez; az új, kormány végére szerelt visszapillantó tükröket a markolat alá vagy fölé is fel lehet szerelni, és szabadalmazás alatt lévő dizájnt kapott, amely révén úgy lehet azokat visszahajtani, hogy nem zavarják a motoros kezét. A Street Rod saját különleges 17 collos nyitott küllős, fekete alumínium öntvény első és hátsó kerékkel és új Michelin Scorcher 21 radiál gumikkal büszkélkedik, méretük elől 120/70 R17V, hátul 160/60 R17V; dupla, kétdugattyús féknyereg és 300mm-es első tárcsafék ABS-el hatékony, fékteljesítményt biztosít. A Harley-Davidson intelligens biztonsági rendszere (smart security sytem) alapfelszerelés.

Velejéig Dark Custom egyedülálló extrákkal

Továbbfejlesztett motorblokkját és a még jobb motorozhatóságot a Street Rod több, Harley-Davidson Dark Custom stílusjeggyel egészíti ki. A vastag koromfekete villák és az alsó-felső villahíd, legfelül pedig egy új kis fejidom (színben teljesen egyezik a vázzal, leszámítva a középen elhelyezett fekete betoldást) hangsúlyossá teszik az első futóművet. Az új faridom a lyuggatott hátsó sárvédővel, könnyeddé teszi a motor hátsó részét; a hátsó lámpa nagy fényerejű LED, csakúgy, mint az irányjelzők. Az emelt ülésmagasság és a 17 collos kerekek sportos megjelenést kölcsönöznek a Street Rod számára, míg az új, ívelt légszűrő-borítás és a magasabb, karakteresebb kipufogóhang kellően kiemeli a motor határozott jellegét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....
2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....
2024.05.16
Szögekkel és csavarokkal teli deszkát tett a gyanúsított egy vasúti átjáróba. A tiszafüredi....
2024.05.16
Hatalmas tűzben huszonkét hajó semmisült meg az Isztriai-félszigeten, Medulin kikötőjében még....
2024.05.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.16
Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el? ..
2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....