Nissan Qasqai

Bemutatjuk a Nissan ’újautóillatért’ felelős mérnökét

2021.10.22.
Egy új autó belső terének illata egy, a vezetési élményhez hozzájáruló, fontos tényező. A Nissan autókban érezhető ’új autó’ illat gondos fejlesztés eredménye.
 
A Nissan európai műszaki központjában tevékenykedő Peter Karl Eastland pozíciójának meghatározása: Illatértékelő Vezető Mérnök. Ez a szerénynek tűnő elnevezés nem tükrözi vissza pontosan Peternek a Nissan európai járműveinek fejlesztésében játszó kulcsszerepét.
 
Amellett, hogy a Leicester Egyetemen szerezte meg mesterdiplomáját kriminalisztikai kémia szakon, Peter kiemelkedően éles és kifinomult szaglóérzékkel rendelkezik, melyet már fiatal korában felfedezett.
 
Peter az úgynevezett ’újautóillatért’ felelős, melyet mérnökök és műszaki szakemberek segítségével biztosít. Kiemelt fontosságú, hogy az első benyomás kellemes legyen, hiszen a Nissannál tisztában vannak vele, hogy az egyik kulcs érzelmi válasz, amit a vásárlók éreznek az új autójuk átvételekor az a büszkeség, amit többek között az újautóillat idéz elő.
 
Az utóbbi időben elsősorban a Nissan Qashqaion dolgozott, amely modell szeptemberben érkezett meg a magyar piacra. Kivételes figyelem irányult a Qashqai belső légkörének kialakítására. Fontos volt, hogy a színek, anyagok és a felhasználóbarát technológia már önmagában pozitív érzelmi választ váltson ki az utazókból az első találkozás és a későbbi vezetések során is. A részletekbemenő odafigyelés viszont Peter és kollégái fontos szerepében mutatkozik meg igazán, hiszen feladatuk, hogy a beltéri élményt semmilyen kellemetlen szag ne veszélyeztesse.
 
Az újautóillat nem csupán a gyártási folyamat következménye. Peter és kollégái olykor hónapokig illetve évekig dolgoznak egy új modell fejlesztésén a többi mérnök csapattal karöltve. Figyelmesen analizálják a különböző anyagok használatát, mint az ülés szövete, ragasztóanyagok, polimerek és biztosítják azt, hogy az anyagok egyetlen kombinációjából se származzon kellemetlen szag. „Célunk, hogy a legjobb érzetű élményt biztosítsuk a vásárlóknak. A preferenciák és ízlések folyamatos változását az autó illata is folyamatosan változik. Munkánk része, hogy megbizonyosodjunk róla: minden általunk használt anyag, illetve azok illat-kombinációja harmóniát alkot” – nyilatkozza Peter.
 
Minden anyagot szubjektív és objektív tényezők alapján is vizsgálnak, való világból kiragadott helyzetekben, végig a mérnöki és gyártási funkciók során, mindeközben szem előtt tartva azt, hogy a különböző kémiai anyagok hőmérséklet hatására is változhatnak. Ha egy potenciális új anyag vagy kemikália negatív hatással van a beltér légkörére, akkor Peter és a kollégái alternatívákat keresnek annak érdekében, hogy biztosítsák az új autó illat szentségét. „Az anyagok kiválasztásában lévő szerepem kulcsfontosságú része, hogy a vásárlót a fókuszunk középpontjában tartsuk. A dizájn bármilyen nemű változtatása esetén az illat kérdése is szerepel a változtatás hatékonyságát értékelő folyamatban” – mondja Peter.
 
Peter Európában betöltött szerepe nem egyedülálló. Vannak kollégái más Nissan műszaki központokban, akikkel együtt dolgozik, például Atsugiban, Japánban és Farmington Hillsben, az Egyesült Államokban. A globális Nissan illatértékelés sztenderd létezése, illetve ahhoz kötődően, a részletekre való odafigyelés iránti elkötelezettség az, ami biztosítja, hogy a Nissan termékkínálata a legmagasabb minőségi színvonalnak feleljen meg.
 
Hogyan és mikor fedezte fel Peter, hogy az orra más, mint a többieké? „Emlékszem, gyerekként játszottuk azt a játékot, amikor csupán illat alapján kell megkülönböztetni különböző ételeket, édességeket, italokat, chipseket. Képes voltam elkülöníteni a saját márkás terméket a vezető márka termékétől, még akkor is, ha az ízt ugyanolyannak szánták. Emlékszem, hogy nagyon válogatós voltam az egyes termékekkel kapcsolatban, és határozott elképzelésem volt arról, hogy mely márkákat részesítek előnyben” – magyarázza Peter.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....