off-road
Utóbbi azért fontos helyszín, mert nemrég súlyos veszteségeket könyvelhetett el az erdőtüzek és az irtások miatt. „Mindkét lokáció alapos megfontolás után került kiválasztásra annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet a környezetszennyezés és a klímaváltozás hatásaira” – hangsúlyozta Alejandro Agag, a Formula E alapítója.
Bizonyíthatnak a Conti abroncsok
Grönlandon napjainkban szemmel látható jelei vannak a globális felmelegedésnek annak ellenére, hogy az ország lakossági energiaellátásának 70%-a megújuló erőforrásból származik. Az Extreme E lehet az első autóverseny, amelyet Grönlandon rendeznek. A verseny szervezői a minél zöldebb lebonyolítás érdekében együttműködnek a szigetország kormányával, valamint a Cambridge Egyetem klímakutató szakembereivel. Brazíliában a Pará államban lévő Santarém város régiójára esett a választás, ahol óriási károkat okoztak az erdőtüzek. Az Extreme E ezen futama megismertetheti a világgal, hogy korábban a tűzoltóknak – akik nem rendelkeztek elegendő off-road járművel, illetve a szükséges felszereléssel – milyen nehéz kihívásokkal kellett szembe nézniük. Mindkét futam három napig fog tartani, egy nem több mint 10 négyzetkilométernyi területen.
Az Extreme E szervezői úgy döntöttek, hogy a brazil futamokkal egy időben, minden évben faültetéssel fogják segíteni a tűz által sújtott területek regenerálódását. Grönland és Brazília után három olyan helyszín következik, amelyeket szintén komolyan érint a klímaváltozás, vagy az ember pusztító tevékenysége: a Himalája, a sivatag és egy Indiai Óceánon található sziget. „Az Extreme E szériában nagyteljesítményű gumiabroncsaink változatos és extrém körülmények között bizonyíthatnak, amelynek köszönhetően termékeink prémium minősége és mérnökeink elképesztő szaktudása is reflektorfénybe kerülhet” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.
Tesztelés Franciaországban
Az Extreme E sorozat tesztelését a Franciaország déli részén található Château de Lastours off-road központban végezték el. A tesztelők a próbafutamok során egyrészt arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire felelnek meg a gumiabroncsok az elektromos SUV-oknak, illetve arra is, hogy a járművek technikai és elektronikai kialakításában vannak-e fejlesztésre szoruló gyenge pontok. A teszteket több napon keresztül folytatta a Continental és a Spark Racing Technology. A Continental tesztpilótája, a svéd Mikaela Åhlin-Kottulinsky szerint Franciaországban tökéletes tesztkörülmények álltak rendelkezésre.
A versenyszéria szervője, a Formula E Holdings tíz csapat részvételére számít az első évadban, amely várhatóan 2020 decemberében indul útjára. A Continental az Extreme E egyik alapító partnere, amely a versenyben részt vevő járművek számára biztosítja az extrém igénybevételt igénylő abroncsokat.