mopedautó
A már kilenc európai országban forgalmazott, 2020. áprilisban bevezetett Citroën AMI június óta az Egyesült Királyságban és Törökországban is piacra került. A My AMI Buggy változatot is beszámítva már több, mint 23000 megrendelés nagy sikerről tanúskodik: az AMI a magánemberek és a szellemi tevékenységet végző kisvállalkozások körében éppoly népszerű, mint a nagy ipari és szolgáltatói csoportok között.
Franciaország a legjelentősebb piac több, mint 13 300 megrendeléssel, amelyek 83%-a magánszemélyektől, 17%-a pedig üzleti ügyfelektől származik. Az AMI május végén az elektromos mopedautók piacán az első, az összes hajtástípus között pedig – 26%-os piaci részesedéssel – a második helyet tudhatta magáénak. 2021 májusa és 2022 májusa között a mopedautók piaca 9,7%-kal bővült, leginkább az AMI érkezésének köszönhetően. A forgalomba helyezések száma egy év alatt 47%-kal emelkedett.
Olaszországban az AMI máris igazi sikertörténet. Ez a második ország, ahol bevezették, és egyben a második legnagyobb piac is Franciaország után, több mint 6700 megrendeléssel. 2022 első négy hónapjában az AMI a mopedautók piacának éllovasa volt a forgalomba helyezések 31%-ával, és az elektromos mopedautók körében 65%-ra rúgó piaci részesedéssel. Az AMI rengeteg magánszemélyt nyert meg magának, akik a vásárlók 94%-át képviselik.
Spanyolország és Belgium fej-fej mellett halad 780, illetve 724 megrendeléssel. A spanyol piacot 75%-ban a magánügyfelek uralják, míg a belga piacon 42%-ban professzionális ügyfelek képviseltetik magukat, és az AMI már 2022 május végén is piacvezető pozícióra tett szert a mopedautóek szegmensében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!