dél-budai villamoshálózat

Befejeződött a dél-budai villamosmegállók korszerűsítése

2017.04.18.

A 2016 nyarán indult munkálatok során az Alkotás utcában, a Bartók Béla úton, a Fehérvári úton és a Villányi úton korszerűsítették a villamosmegállókat annak érdekében, hogy akadálymentes közlekedési lehetőséget nyújtsanak. A felújítások során összesen 55 peront építettek át a 17-es, a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as, a 49-es, az 56-os, az 56A és a 61-es villamos vonalán.

Az új megállóhelyi peronok igazodnak a CAF Urbos járművek padlómagasságához és hosszúságához, így egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak. Ezért a jövőben kerekesszékkel és babakocsival is akadálytalanul be lehet jutni a villamosokba. A gyalogos átkelőhelyeknél rámpák segítik a feljutást, a látásukban korlátozottak közlekedését pedig vakvezető sáv segíti. Ott, ahol az akadálymentes megközelítés jelenleg nem megoldott – például a Déli pályaudvarnál –, új gyalogátkelőhely létesült.

A megállók átépítésével egy időben praktikusan egyéb kapcsolódó, kiegészítő munkákat is elvégeztek: Egyes peronok környezetében megnövelték a zöldfelületet, új peronberendezést – esőbeállót, padokat, szemetest stb. – helyeztek el, valamint mindegyik térkő borítást kapott. Ennek köszönhetően, a megállóhelyek arculata egységessé vált. Az érintett villamosvonal-szakaszok egy részén – összehangolva a peronépítéssel – elvégezték a szükséges vágány- valamint felsővezeték-karbantartási, illetve a villamosok üzembiztonságát fokozó földkábel-építési munkákat is.

A villamosmegállók kényelmesebb megközelítése érdekében több helyszínen kijelölt gyalogos-átkelőhelyek átépültek. Valamennyi peronba védőcsöveket építettek, amelyek a jegy- és bérletkiadó automaták, valamint egyéb berendezések elektromos ellátását biztosítják. A projekt részeként 5 helyszínre új FUTÁR kijelző került.

A peronkorszerűsítési munkák és a felsorolt, kapcsolódó fejlesztések a 99,44 százalékos uniós támogatás felhasználásával valósultak meg, mintegy 2,165 milliárd forintos értékben.

Forrás: 
BKK

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.19
Retrospektív visszatekintő a magyar utak egyik legikonikusabb autójára. Ilyen a majdnem oldtimer....
2025.01.19
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Falusi disznóvágás. ..
2025.01.19
Lim Ho Taek 2024. december 1-én vette át a rácalmási gyár vezető pozícióját. A tapasztalt szakember....
2025.01.19
Január elsejével jelentős változások léptek életbe a közlekedési szabályokban és a díjazásokban is....
2025.01.19
A tanulmányok viszont mást mutatnak... ..
2025.01.19
A valós méretű agyagmodellek kulcsfontosságú szerepet játszottak a Győrben készülő CUPRA Terramar....
2025.01.19
Egy magyar férfi különös kalandba keveredett a németországi Ingolstadtban, amikor a Nürnberg felé....
2025.01.19
A tartálykocsi az üzemanyagra váró tömegben robbant fel. ..
2025.01.19
A Tatabányai Járási Ügyészség vádiratot nyújtott be az autót ittasan vezető nővel, és az abban....
2025.01.19
Ha simán be tudsz állni a legszűkebb parkolóhelyre is, az nagy előny, csak előtte találni kell egy....