tömegközlekedés
A cég most arra hívja fel a figyelmet, hogy metróval, busszal és villamossal utazzanak autó helyett - nem utolsósorban az éghajlati válság miatt. Michael Cik, a Grazi Műszaki Egyetem közlekedéssel foglalkozó szakembere azonban nem hiszi, hogy a tömegközlekedést a szokásos intenzitás mellett ismét túl gyorsan fogják használni. "Nem fogunk visszatérni a korábbi csúcshoz, ez hosszú folyamat lesz – véli. Az emberek továbbra is félnek a vírustól. Ezt csak információkkal lehet ellensúlyozni.
A szigorú kijáratkorlátozások idején a szokásos forgalomnak csak a 20% -át számolták a tömegközlekedésben. "A világjárvány előtt csúcspont volt a tömegközlekedés imázs szempontjából" - mondta Wiener Linien ügyvezető igazgatója, Alexandra Reinagl. Megemlítette, hogy egyre új rekordszámú utast regisztráltak: "Aztán hirtelen ebből a csúcsból estünk le."
Időközben az egykori császárvárosban a mobilitás ismét jelentősen megnőtt - de a tömegközlekedésben nem azonos mértékben. Reinagl szerint az embereknek körülbelül csak a fele utazik metróval, villamossal vagy busszal, összehasonlítva a koronovírus előtti időkkel.
Ez a jegybevétel-veszteséghez is vezet. Az ügyvezető igazgató „jelentős veszteségekről” beszél, és mínusz várhatóan a két számjegyű millió tartományba esik az év végére. Ezt szintén meg kell vitatni a tulajdonossal, azaz a várossal.
A tendencia újbóli megfordítása érdekében a társaság megkísérli enyhíteni az utasok félelmét.
"Természetesen nincs garancia a nulla kockázatra" - mondta Hans-Peter Hutter, a bécsi orvosi egyetem szakembere. De a jól ismert biztonsági intézkedések, mint például egy maszk viselése, a járművek rendszeres fertőtlenítése és a távolság megtartása, biztosítanák, hogy a tömegközlekedésben a fertőzés kockázata ne legyen nagyobb, mint más nyilvános helyeken.