rally

Beárnyékolja a hétvégi Diósgyőr-ralit az esztergomi tragédia

2024.05.24.

- Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke a hétvégi Diósgyőr-rali felvezető sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a versenyzőknek, a rendezőnek és a nézőknek össze kell fogniuk a sportág hazai jövője érdekében, és arra kérte a szurkolókat, hogy segítsék az esemény sikeres megrendezését azzal, hogy betartják a biztonsági előírásokat.

A csütörtökön rendezett miskolci eseményen a sportvezető kiemelte, pontosan tudja, hogy a helyi ralirajongók 99,9 százaléka tisztában van azzal, hogyan kell viselkedni egy ilyen rendezvényen.

"Számunkra is kiemelten fontos a hazai rali, amely az egyetlen olyan szakágunk, melyben ennyire szorosan együtt kell működnie a versenyzőknek, a rendezőknek és a nézőknek. Arra az egytized százalékra, aki nem tud megfelelően viselkedni a versenyen, nincs szükségünk, őket nem szeretnénk a pálya szélén látni" - jelentette ki az MNASZ elnöke, hangsúlyozva, hogy Észak-Kelet-Magyarországon nagyon régi hagyományai vannak a raliversenyzésnek.

"Köszönjük azt az itteni partnerséget, ami felvillantja, hogy 2022 decembere óta miről igyekszik beszélni az MNASZ, azaz, hogy szintet kell lépnünk, mert ezek a futamok nemcsak autóversenyek, hanem családi rendezvények is. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szövetség, az FIA is rendezvényben gondolkodik, arra alkotja meg a szabályokat és az előírásokat. Az autósport veszélyes és ezt a rajongók 99,9 százaléka pontosan tudja, mi pedig segítünk, összefoglaljuk és kiírjuk, hogy hol és honnan lehet biztonságosan nézni a versenyt" - fogalmazott.

Szujó Zoltán a március 24-én, az Esztergom-Nyerges-ralin történt, öt halálos áldozatot követelő tragikus balesetre utalva kijelentette: "beárnyékolja a hazai ralisportot az a tragédia, amelynek nem lett volna szabad megtörténnie".

"Aki 100 százalékos biztonságot ígér, az nem mond igazat. Minimális kockázat mindig van, a mi kötelességünk ezt a lehető leginkább csökkenteni. Kérem a ralirajongókat, hogy ha kicsit is fontos nekik ennek a sportágnak a jövője, akkor segítsék a sikeres rendezést azzal, hogy betartják a biztonsági előírásokat" - mondta. Kiemelte: "olyan közel viszünk mindenkit az akcióhoz, amilyen közel csak lehet, és kérjük, hogy ezeket az előírásokat mindenki tartsa be".

Jacsó Tibor, a Diósgyőr-ralit rendező ÉMAM Zrt. vezérigazgatója elmondta, a mezőnyre 354 kilométernyi összekötő etap, valamint csaknem 150 km gyorsasági szakasz vár, az ORB1, valamint a Historic géposztály szombaton és vasárnap is versenyez, az ORB2 és az ORB3 osztályok számára egynapos lesz a viadal szombaton.

"Minden engedély birtokában és a lehető legkörültekintőbb előkészítés mellett rendezzük meg a futamot. A biztonság kérdésköre ránk is nagy feladatot rótt, bizonyos döntéseket meg kellett hoznunk, ezek mindegyike látható és olvasható lesz a műsorfüzetben, amely 15 ezer példányban készült el és ki fogjuk osztani minden nézőnek a belépéskor" - mondta. Felhívta a figyelmet arra, hogy minden szurkoló a saját felelősségére legyen jelen és készüljön fel megfelelően.

"A két versenynap alatt 500 fős személyzet figyel majd a zökkenőmentes lebonyolításra, az ő jelzéseik alapján tud a versenyigazgató döntéseket hozni. Nagyjából 500 méterenként-1 kilométerenként ellenőriznek és drónok segítségével is figyelni fogjuk a nézők mozgását, hogy ne alakuljon ki veszélyes szituáció" - tette még hozzá.

Világi Péter, a Diósgyőri VTK kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott, "idén a magyar autósportnak és a ralinak nagyon nehéz éve van, de örömmel vagyunk partnerei az ÉMAM Zrt.-nek és az MNASZ-nek is".

Fotók: diosgyorrally.hu

"A DVTK stadion környékén kialakított szervízparkban minden nap várjuk az érdeklődőket különféle programokkal, nekünk ugyanis az a célunk, hogy mindenki jól érezze magát az eseményen" - jelentette ki.

    A Diósgyőr-rali a HUMDA országos ralibajnokság idei második futama lesz, négy kategóriában több mint 120 versenyzőpárossal. A viadal szombat reggel kezdődik, az ORB2 és az ORB3 mezőnyének aznap késő délután már eredményhirdetést is tartanak, az élvonal pedig vasárnap délután fejezi be a 12 gyorsasági szakaszból álló küzdelmet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.24
A Kínában már jelenleg is kapható modell 2026-ban térhet vissza az Egyesült Királyságba és Európába....
2025.01.24
Magyarországra érkezett az első három Vectron-mozdony a járműflotta megerősítésére és....
2025.01.24
Kínai autó is van az Európában forgalmazott legbiztonságosabb személygépkocsik között, legalábbis....
2025.01.24
Az MVM Mobiliti 300 kilowattos (kW) ultragyors töltői már tíz helyszínen, egyebek mellett....
2025.01.24
Lássuk, milyen szokatlan termékek kerülnek még ki autógyártók kezeiből, gyártósorairól. ..
2025.01.24
Futurisztikus járművet épített a Toyota házi tuningspecialistája, a Modellista. A Concept Zero....
2025.01.24
Kecskemét és Magyarország egésze is sokat fog profitálni az együttműködésből a Mercedesszel, ez a....
2025.01.24
A Peugeot büszkén jelenti be, hogy a 100%-ban elektromos PEUGEOT E-208 és PEUGEOT E-308 végeztek az....
2025.01.24
A sebességtartó automatika ágyazott meg a mai vezetéstámogató rendszereknek ..
2025.01.24
Személyautókban már megszokott és jól bevált vezetőtámogató rendszereket optimalizált....