spanyol helységnevek
A Hungarian Motorsport Academy 21 éves versenyzője kiváló tempót diktált a szabadedzéseken és az időmérő edzésen a számára addig ismeretlen portugáliai pályán, ahol aztán a futamokon balszerencsés körülmények között kellett lemondania a jó eredményekről.
Az ALM Motorsport magyar versenyzője már a szabadedzéseken is nagyszerű köridőket ért el, majd a pénteki időmérő edzésen a negyedik rajthelyet kaparintotta meg, de csupán egy századmásodperccel maradt le a harmadik pozícióról. Ez a második futamra a hetedik kockát jelentette Levinek, mivel a 20 fős mezőny első 10 helyezettje fordított sorrendben áll fel a második versenyen a rajtrácsra.
„Volt egy pici kommunikációs problémám, aminek a következtében nem volt tökéletes az utolsó gyors körömön a gumik hőmérséklete, így abban benne maradt némi idő. Ez is része a technikai sportnak, ezt el kell fogadni, de persze kár, hogy nagyon kicsivel maradtam le a harmadik helyről” – nyilatkozta Levi a kvalifikációt követően.
A magyar versenyző aztán a szombat délelőtt rendezett első futamon kiválóan rajtolt és még annál is tökéletesebb első kört rakott össze, aminek eredményeként a negyedikről az első helyre jött fel. Hamarosan viszont pályára kellett hajtania a biztonsági autónak, amely aztán úgy hajtott be a boxutcába, hogy nem az összes villogóját kapcsolta ki, ezért Levinek a másodperc törtrésze alatt kellett döntést hoznia arról, hogy követi-e a Safety Cart, vagy a pályán marad. Mivel abban a körben a pályán még autókat mentettek, a magyar versenyző azt érezte biztonságosnak, ha a boxutcába hajt a biztonsági autó után, azonban kiderült, hogy a mezőny útjára engedik.
„Sajnos nem működött a rádióm, így nem volt semmi információm és mivel indokolatlannak éreztem, hogy folytathassuk a versenyt, illetve attól tartottam, hogy valami probléma lehet a célegyenesben, inkább a Safety Cart követtem” – mesélte Levi, aki aztán visszaállt a mezőnybe és végül kilencedikként ért célba, ugyanakkor megfutotta a leggyorsabb kört a versenyen.
„A második futam felvezető körén már észleltem, hogy műszaki gondjaim vannak, jöttek a hibaüzenetek a víznyomásról, a víz és az olaj hőmérsékletéről, ezért ott sajnos nem tudtam végigcsinálni a versenyt. A technikai sportban ez benne van, de annyiban kár érte, hogy a tempónk nagyon jó volt a hétvégén” – összegzett a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.
A TCR Európa-kupában és az olasz bajnokságban is teljes szezont futó Losonczy Leventére most egy hosszabb nyári szünet vár, aztán mindkét versenysorozat szeptemberben folytatódik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!