A Monkey, a Super Cub és a Dax motorkerékpárok feltámasztása igazi Honda-sikertörténet.
A Honda évtizedek óta a világ legnagyobb motorkerékpár gyártója, pozícióját sem a feltörekvő kínaiak, sem más, egyébként innovatív és minőségi termékeket gyártó márka sem tudja veszélyeztetni. Vannak olyan hónapok és negyedévek, amikor a hazai, vagy 1-1 komoly nagy európai piacon a top 10 legnagyobb darabszámban eladott motor típusoknak a fele Honda. Mindezzel csak azt akartam illusztrálni, hogy a világelső japán kolosszus igazán nem szorul rá arra, hogy műszakilag és üzletileg is kockázatot vállalva rétegmodellekkel vagy esetleg nosztalgiát ébresztő, régi legendák felélesztésével kísérletezzen. A bájos kis majom, a bűvös kocka és a motorizált tacskó, vagyis a Monkey, a Super Cub és a Dax felélesztése és elsöprő sikere azonban azt bizonyítja, hogy a Honda mindezeket nem csak megtette, de sikerre is vitte. A titok talán a jó minőségen, a jól csengő branden és a kitűnő globális kereskedő hálózaton kívül talán abban rejlik, hogy a japánok - akik ma már gyakran jobban gondolkodnak európai, amerikai, sőt afrikai aggyal mint a helybéliek - megértették, hogy mi lehet a mai helyük és szerepük ezeknek az egykori vicces, kedves, ikonikus modelleknek a piacon.
Megértették, hogy a hamisítatlan retro életérzés mellé korszerű és elérhető árú műszaki tartalom, és tökéletes használhatóság kell ahhoz, hogy ne csak elérzékenyülten nosztalgiázó kevesek kapjanak kedvet ezeknek a két keréken guruló bájbombáknak a megvásárlásához.
Képre kattintva galéria nyílik!
A SuperCub, a Dax, és a Monkey bájaik mellett jól használható városi mobilitási eszközök, csak éppen nem unalmas, nem sematikus és nem uniformizált kivitelben. Olyan gépek, amelyekkel 1,5-2 liter 100 kilométerenkénti fogyasztás mellett tökéletes eszközei a takarékos és környezettudatos városi, elővárosi helyváltoztatásnak. Kellően erősek és dinamikusak ahhoz, hogy felvegyék a városi közlekedés ritmusát, rövid távon egy-egy útra akár két személyt is elszállítanak, miközben jó érzés rájuk nézni, rájuk ülni.
Ilyen egyszerű a siker receptje. De azért nem árt, ha van hozzá közel 100 éves múlt, meg legalább ilyen távú jövőkép. A Hondánál mindkettő adott. Nem véletlen, hogy az európai és világviszonylatban iciri-piciri magyar piacon se nagyon találnak legyőzőre. Mindenki Hondát akar és aki nem, az is olyan motort és robogót keres, amelyik olyan jó mint a Honda.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!