Honda

Bájos kis majom, bűvös kocka és motorizált tacskó

2023.05.21.

A Monkey, a Super Cub és a Dax motorkerékpárok feltámasztása igazi Honda-sikertörténet.

A Honda évtizedek óta a világ legnagyobb motorkerékpár gyártója, pozícióját sem a feltörekvő kínaiak, sem más, egyébként innovatív és minőségi termékeket gyártó márka sem tudja veszélyeztetni. Vannak olyan hónapok és negyedévek, amikor a hazai, vagy 1-1 komoly nagy európai piacon a top 10 legnagyobb darabszámban eladott motor típusoknak a fele Honda. Mindezzel csak azt akartam illusztrálni, hogy a világelső japán kolosszus igazán nem szorul rá arra, hogy műszakilag és üzletileg is kockázatot vállalva rétegmodellekkel vagy esetleg nosztalgiát ébresztő, régi legendák felélesztésével kísérletezzen. A bájos kis majom, a bűvös kocka és a motorizált tacskó, vagyis a Monkey, a Super Cub és a Dax felélesztése és elsöprő sikere azonban azt bizonyítja, hogy a Honda mindezeket nem csak megtette, de sikerre is vitte. A titok talán a jó minőségen, a jól csengő branden és a kitűnő globális kereskedő hálózaton kívül talán abban rejlik, hogy a japánok - akik ma már gyakran jobban gondolkodnak európai, amerikai, sőt afrikai aggyal mint a helybéliek - megértették, hogy mi lehet a mai helyük és szerepük ezeknek az egykori vicces, kedves, ikonikus modelleknek a piacon.
 
Megértették, hogy a hamisítatlan retro életérzés mellé korszerű és elérhető árú műszaki tartalom, és tökéletes használhatóság kell ahhoz, hogy ne csak elérzékenyülten nosztalgiázó kevesek kapjanak kedvet ezeknek a két keréken guruló bájbombáknak a megvásárlásához. 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
A SuperCub, a Dax, és a Monkey bájaik mellett jól használható városi mobilitási eszközök, csak éppen nem unalmas, nem sematikus és nem uniformizált kivitelben. Olyan gépek, amelyekkel 1,5-2 liter 100 kilométerenkénti fogyasztás mellett tökéletes eszközei a takarékos és környezettudatos városi, elővárosi helyváltoztatásnak. Kellően erősek és dinamikusak ahhoz, hogy felvegyék a városi közlekedés ritmusát, rövid távon egy-egy útra akár két személyt is elszállítanak, miközben  jó érzés rájuk nézni, rájuk ülni. 
 
Ilyen egyszerű a siker receptje. De azért nem árt, ha van hozzá közel 100 éves múlt, meg legalább ilyen távú jövőkép. A Hondánál mindkettő adott. Nem véletlen, hogy az európai és világviszonylatban iciri-piciri magyar piacon se nagyon találnak legyőzőre. Mindenki Hondát akar és aki nem, az is olyan motort és robogót keres, amelyik olyan jó mint a Honda. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.27
Sorozatunk olyan szervizmunkákkal foglalkozik, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni. Kinek hány éves....
2025.04.27
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Beállás a garázsba, megy ez. ..
2025.04.27
Három férfi a helyszínen életét vesztette, egy pedig megsérült az M1-es autópálya Győr felé vezető....
2025.04.27
Hatótávolsági kontinensrekordot állított fel az Irizar vállalat hidrogénnel hajtott luxusbusza. ..
2025.04.27
A hazai színekben versenyző Álex Márquez nyerte a MotoGP kategória viadalát a gyorsaságimotoros-....
2025.04.27
Húsvéthétfőn este másfél óra alatt lehetett átjutni Magyarországról Ausztriába Hegyeshalmon át. Az....
2025.04.27
Súlyos baleset történt az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalán Herceghalomnál, a 26-os....
2025.04.27
Bói Loránd helyettes államtitkár szerint a cél a közlekedés fejlesztése Budapesten és a....
2025.04.27
Az Euro NCAP nemrégiben tesztelte az Audi A6 legújabb, 2024-es generációját. Az Avant vagy....
2025.04.27
Ha dugóba kerültél, de semmilyen nyilvánvaló akadályt nem láttál, akkor egy fantomdugóba csöppentél....