Forma 1
Az aktuális mezőnyből 4 pilóta állhatott már fel a dobogó legfelsőbb fokára: Alonso vezet 3 győzelemmel, míg Massa, Hamilton és Vettel egyaránt kétszer diadalmaskodtak a sivatagi pályán. A papírforma szerint utóbbiak közül valaki ma beéri Alonso-t, hiszen a spanyol pilóta győzelmére rendkívül kevés esély (Érdekesség: a fogadóirodák szerint valószínűbb, hogy nem fejezi be mindkét Mclaren a versenyt).
Kerékcsere lámpafénynél Forrás: Motorsport.com
Ha a csapatokat nézzük, a Ferrari 7 alkalommal diadalmaskodott, míg a Red Bull és a Mercedes egyaránt 4-szer szerezte meg a dobogó legfelsőbb fokát. Vajon sikerül valamelyik Ferrari pilótának tovább növelnie csapata előnyét az itteni futamgyőzelmek számában?
Az utóbbi napokban rengeteg cikk született Raikönnen formáját illetően, akinek idén még nem sikerült dobogóra állnia. A számok azt mutatják, hogy ha valahol elindulhat a helyes irányba a gyenge szezonkezdet után, az most lesz. A Jégember eddig 8 alkalommal állt dobogón a versenyen, azonban a győzelem mindeddig nem jött össze. Ha most sikerülne, Raikönnen csattanós választ adhat a kételkedőknek, de ha a győzelem nem is jön össze, a dobogóra odaérhet.
Vajon idén mi lesz a sorrend? Forrás: Formula1.com
3.035 a hétvége bűvös száma, mivel az új körrekordhoz több mint 3 másodpercet kell javítani az eddigi leggyorsabb körhöz képest. A jelenlegi rekord 2005-ben született, amikor Pedro de la Rosa 1 perc 31,477 másodperc alatt ért körbe a pályán Mclarenjével. A 2016-os szezonban Rosberg futotta a leggyorsabb kört a Bahrein-i pályán, de több mint 3 másodperccel elmaradt de la Rosa idejétől.
A tapasztalat alapján nyugodt versenyre számíthatunk: az eddigi 12 nagydíj során mindössze 2 alkalommal volt szükség a Safety Car behívására. Bízunk benne, hogy ez most sem lesz másképpen és egy izgalmas, előzésekben bővelkedő futam vár ránk vasárnap délután.
A cikk forrása a Formula1.com.