Magyar Közút
A Magyar Közút számolt be róla, hogy nemrég az M0-s autóúton haladt egy külföldi kamionos, amikor műszaki hiba miatt lehúzódott a leállósávra, mindezt úgy, hogy a kamion kicsit belógott a külső sávba. Azért, hogy nyugodtan nekiálljon szerelni, önkényes módon a közelben lévő terelőtáblákat teljesen szabálytalanul kihelyezte a külső sávba. Ezzel a manőverrel jelentős torlódást okozott.
Amint észlelték, hogy mi történt, a Magyar Közút szigetszentmiklósi mérnökségének útellenőre rögtön a helyszínre sietett. Beszedte az illetéktelenül kihelyezett táblákat, így a forgalom is újra teljes pályán haladhatott. Próbált több nyelven is kommunikálni a sofőrrel a közutas dolgozó, de ő sajnos nem beszélt az anyanyelvén kívül idegen nyelveket. Így nem tudta vele megértetni, hogy műszaki hiba esetén amennyire lehet, a leállósáv szalagkorlát felőli részére kell lehúzódni, hogy kiszállva a járműből láthatósági mellényt kell felvenni, be kell kapcsolni a vészvillogót, elakadásjelző háromszöget kell kitenni, a segítséget biztonsági okok miatt a szalagkorláton túl kell várni és ami legfontosabb: nem szabad bemászkálni a pályára, és azt lezárni önkényesen.
Még a leállósávon is veszélyes tartózkodni, hiszen EU-s felmérések alapján ott 8️ perc az átlagos idő, hogy ott baleset történjen, arról nem is beszélve, hogy egy szabálytalanul kihelyezett terelés megzavarhatja a közlekedőket, ami szintén balesetveszélyes lehet. Hasonló helyzetben hívjunk inkább profi segítséget, ne azon spóroljunk.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!