járműértékesítés

Az űrből is látszanak az eladatlan autók?

2014.05.30.

A befektetőket és a közvéleményt is megtévesztik az autógyártók, amikor eladási sikereikkel dicsekednek, az eladatlan kocsik ezrével állnak a gyári parkolókban – állította egy blogger a Google műholdképei alapján. Valójában épp az ellenkezője igaz, a válság óta a gyártók felére csökkentették a készleteiket.

Műholdképen az óriási parkoló. De tényleg eladatlan autók azok ott?

Tetszetős összeesküvés-elmélettel lepte meg a világ közvéleményét néhány napja egy szellemes blogger, aki összegyűjtött jó néhány Google-féle műholdképet, amelyek hatalmas, zsúfolt parkolókat ábrázolnak. A szerző azt állította, olyan titkos lerakatokat leplezett le, ahol az autógyárak rejtegetik eladatlan újautó-készleteiket. A világ nagy gyártói a szerző szerint azért tárolják sivatagokban, kikötőkben, zárt gyári telepeken a gépkocsikat, hogy leplezzék, nem képesek eladni azokat. A gyártók és forgalmazók meghamisítják a számaikat, és kedvezőbb képet festenek cégeik gazdálkodásáról, így tartják magasan a tőzsdei árfolyamokat.

Az elmélet jól tükrözi a kollektív, ki nem mondott félelmet, hogy a globális gazdaságot nagyrészt az álmok és a spekulatív befektetési pénzek mozgatják. Mindez kétségtelenül jól hangzik, csak éppen nem igaz. A Google-fotókon ugyan valóban hatalmas gépkocsi-mezőket látni, csak éppen azt nem tudni, hogy eladatlan új autók vannak-e ott, vagy egyszerűen zsúfolt parkolók, amelyek sportesemények, bevásárlóközpontok mellett fotózhatók néhány óráig. Az is igaz, hogy maguk az autógyárak is tartanak fenn ilyen szabadtéri depókat, például ha tengerentúli szállítás előtt összegyűjtenek több ezer gépkocsit, de azok folyamatosan cserélődnek.

Éppen a fordítottja igaz - mondta kérdésünkre Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója. A 2008-as válság alaposan visszavetette a gépkocsik iránti keresletet, és a cégek a kisebb jövedelmezőségre a költségek visszafogásával válaszoltak. Mind az importőrök, mind a márkakereskedők csökkentették a raktárkészleteiket, mert annak fenntartása jelentős költséggel jár. Az Opel esetében nem kevesebb, mint 50 százalékos a csökkentés - mondta Dános András. A hatalmas raktárkészletek felhalmozása helyett a gyártókapacitásokat igyekeztek a cégek a kereslethez igazítani. Mint ismert, az Opel épp a közelmúltban jelentette be, hogy szerkezetátalakítás keretében 2016-ban bezárja Németországban bochumi gyárát. Az Astrák új nemzedékét a lengyelországi Gliwicében fogják gyártani.

Jámbor Gyula

Megjelent a Magyar Nemzet 2014. 05. 30. számában

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....
2025.12.26
Tizenegy gépkocsi ütközött pénteken Romániában, a Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi úton. A....
2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..