járműértékesítés

Az űrből is látszanak az eladatlan autók?

2014.05.30.

A befektetőket és a közvéleményt is megtévesztik az autógyártók, amikor eladási sikereikkel dicsekednek, az eladatlan kocsik ezrével állnak a gyári parkolókban – állította egy blogger a Google műholdképei alapján. Valójában épp az ellenkezője igaz, a válság óta a gyártók felére csökkentették a készleteiket.

Műholdképen az óriási parkoló. De tényleg eladatlan autók azok ott?

Tetszetős összeesküvés-elmélettel lepte meg a világ közvéleményét néhány napja egy szellemes blogger, aki összegyűjtött jó néhány Google-féle műholdképet, amelyek hatalmas, zsúfolt parkolókat ábrázolnak. A szerző azt állította, olyan titkos lerakatokat leplezett le, ahol az autógyárak rejtegetik eladatlan újautó-készleteiket. A világ nagy gyártói a szerző szerint azért tárolják sivatagokban, kikötőkben, zárt gyári telepeken a gépkocsikat, hogy leplezzék, nem képesek eladni azokat. A gyártók és forgalmazók meghamisítják a számaikat, és kedvezőbb képet festenek cégeik gazdálkodásáról, így tartják magasan a tőzsdei árfolyamokat.

Az elmélet jól tükrözi a kollektív, ki nem mondott félelmet, hogy a globális gazdaságot nagyrészt az álmok és a spekulatív befektetési pénzek mozgatják. Mindez kétségtelenül jól hangzik, csak éppen nem igaz. A Google-fotókon ugyan valóban hatalmas gépkocsi-mezőket látni, csak éppen azt nem tudni, hogy eladatlan új autók vannak-e ott, vagy egyszerűen zsúfolt parkolók, amelyek sportesemények, bevásárlóközpontok mellett fotózhatók néhány óráig. Az is igaz, hogy maguk az autógyárak is tartanak fenn ilyen szabadtéri depókat, például ha tengerentúli szállítás előtt összegyűjtenek több ezer gépkocsit, de azok folyamatosan cserélődnek.

Éppen a fordítottja igaz - mondta kérdésünkre Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója. A 2008-as válság alaposan visszavetette a gépkocsik iránti keresletet, és a cégek a kisebb jövedelmezőségre a költségek visszafogásával válaszoltak. Mind az importőrök, mind a márkakereskedők csökkentették a raktárkészleteiket, mert annak fenntartása jelentős költséggel jár. Az Opel esetében nem kevesebb, mint 50 százalékos a csökkentés - mondta Dános András. A hatalmas raktárkészletek felhalmozása helyett a gyártókapacitásokat igyekeztek a cégek a kereslethez igazítani. Mint ismert, az Opel épp a közelmúltban jelentette be, hogy szerkezetátalakítás keretében 2016-ban bezárja Németországban bochumi gyárát. Az Astrák új nemzedékét a lengyelországi Gliwicében fogják gyártani.

Jámbor Gyula

Megjelent a Magyar Nemzet 2014. 05. 30. számában

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....