A plug-in hibrid hajtással az új Tiguan a jövőben akár 100 kilométeres elektromos hatótávolságot is elérhet. A világpremierre ősszel kerül sor, a bestseller 2024-ben kerül piacra.
A Tiguan évek óta a Volkswagen márka legkelendőbb modellje világszerte, 2007 őszi bevezetése óta több mint 7,4 millió darabot adtak el belőle.
A Volkswagen az új Tiguanhoz továbbfejlesztette a moduláris keresztmotoros felépítményét; az új generáció az MQB evo nevet viseli.
Az MQB evo-ban a legmodernebb technológiai komponensek tökéletesen együttműködnek: a plug-in hibrid hajtások új generációja akár 100 kilométeres elektromos hatótávolsággal, a szegmens talán legjobb aktív futómű-szabályozása, a prémium minőségű belső tér és a szintén új és intuitív infotainment rendszer azt nyújtja, amit az autósok a Volkswagentől elvárnak.
—Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja
Az MQB evo rendszerrel a Tiguanhoz különböző hajtástípusok választhatók. Turbódízel motorokkal (TDI), turbófeltöltős benzinmotorokkal (TSI), mild hibrid turbófeltöltős benzinmotorokkal (eTSI) és plug-in hibrid rendszerekkel (eHybrid) kínálják majd.
Az új plug-in hibrid hajtások elektromos hatótávolsága 100 kilométerre nőtt, felszereltségtől függően. Emellett a váltakozó áramú töltés minden eHybrid változatban gyorsabb lesz, és először lesz szériafelszereltségként egyenáramú töltés is.
A Tiguan kizárólag automatizált váltóművel (DSG) kerül forgalomba. A Volkswagen ID. modellekhez hasonlóan a sebességváltás ezúttal is a kormánykerék jobb oldalán található kormányoszlop-kapcsolóval történik. A kapcsolót előrefelé "D" állásba fordítva előrefelé, hátrafelé "R" állásba fordítva hátramenetbe lehet kapcsolni, míg a kéziféket a kapcsoló oldalának megnyomásával lehet aktiválni. Ezenkívül a kormánykerék mögött váltófülek is rendelkezésre állnak.
További új funkciók:
- LIGHT HD mátrix fényszórók. A Tiguan lesz az egyik első olyan jármű a kategóriájában, amely opcionális HD mátrix fényszórókkal lesz elérhető. Az IQ.LIGHT HD mátrix fényszóró technológiát közösen fejlesztették ki a Tiguan és a Touareg számára. A felülről lefelé építkező elv alapján a prémium kategóriás modell világítástechnológiája most a középkategóriás Tiguanban kerül alkalmazásra.
- Új kijelző- és kezelési koncepció. A Tiguan belső tere megújult és újratervezésre került. A Volkswagen figyelembe vette az ügyfelek speciális igényeit az intuitív kezelhetőségre vonatkozóan. A Tiguan például új fejlesztésű cockpittal és új infotainment-rendszerrel érkezik a piacra. Az akár 38 centiméter (15 hüvelyk) képátlójú képernyő jól láthatóan jeleníti meg az olyan fontos funkciókat, mint a navigáció, a zene és a klímaberendezés, és gyors hozzáféréssel testre szabható. A középkonzolon található a Driving Experience Control is. A saját miniképernyővel ellátott forgatható vezérlővel a vezetési mód, a rádió hangereje vagy a környezeti világítás színei szabályozhatók. A kiváló minőségű anyagok, az újonnan kifejlesztett ülések és a hatékony zajszigetelés növelik az értéket és a kényelmet. Különösen az új "akusztikai csomaggal" (opcionális) együtt a Tiguan prémium kategóriás zajkomfortot nyújt. A középkonzolok emellett több helyet kínálnak a tárolásra.
- Elektronikusan vezérelt felfüggesztés a nagyobb kényelem és dinamika érdekében. Az MQB evo biztosítja a kiindulópontot az adaptív futóművezérlés DCC új generációjához: az opcionális DCC Pro két szelepes lengéscsillapítókkal. Az új modell mostantól szériafelszereltségként emellett a járműdinamikai menedzserrel is rendelkezik - ez az MQB-rendszer a jelenlegi Golf GTI-ben debütált. A rendszer a DCC Pro rendszerben az elektronikus differenciálzárak (XDS) és a vezérelt lengéscsillapítók oldalirányú dinamikai összetevőinek funkcióit vezérli. A kerékspecifikus fékezési beavatkozásokat és a lengéscsillapítók keménységének kerékszelektív beállítását végző Vehicle Dynamics Manager révén a menettulajdonságok semlegesebbek, stabilabbak, agilisabbak és pontosabbak. Ez az előrelépés a fedélzeten a megnövekedett kényelem, valamint a dinamikus kanyarodásban jelentősen javuló teljesítmény révén lesz érzékelhető.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.