AMTS 2016
A Yaris, Auris, RAV4 hibrid mellett az új Priust is elhozta az AMTS-re a Toyota. A negyedik generációs Prius formaterve sokban változott, de a típus profilnézetből felismerhetően Prius maradt. A karosszérián visszaköszönnek a márka friss ismertetőjegyei, valamint a hidrogénes Mirai formajegyei is, ami az európai szemnek elsőre szokatlan lehet. Nőtt a hossz és a szélesség, de csökkent a magasság, a csomagtartó 57 literrel nagyobb, mint a hármas Priusban.
Az új Prius vadonatúj alapokra épül, elsőként ez a típus kapta meg a Toyota új, TNGA nevű moduláris globális padlólemezét. A fejlesztés során nagy hangsúlyt kapott a vezetési élmény, mert a korábbi generációkat kissé unalmasnak tartották a tulajdonosaik. Alacsonyabb lett a súlypont, ezt az ülések, a hajtáslánc és az akkucsomag alacsonyabbra helyezésével érték el a tervezők, de a kormányzást is közvetlenebbre hangolták. Hátul is többlengőkaros futóművet kapott az autó a korábbi csatolt lengőkar helyett.
Megmaradt az 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor és a két villanymotor, de a rendszert teljesen áttervezték, hogy még hatékonyabban üzemeljen, emellett arra is ügyeltek, hogy a hagyományos autókhoz hasonló legyen a gyorsulás élménye, vagyis csökkentették a CVT váltó nyúlós érzetét. Az 53 kW-os villanymotor többször és szélesebb tartományban segít be a benzinmotornak, amitől vezetés közben állítólag dinamikusabbnak érződik a kocsi.
Bár a hajtáslánc teljesítménye 136-ról 122 lóerőre csökkent, a kisebb tömeg és a jobb légellenállás miatt nem romlottak a menetteljesítmények, a kombinált fogyasztás pedig 3,9-ről 3,0 literre csökkent. Javult a biztonság is, lesz például a sávelhagyásra és ütközésre figyelmeztető, a radaros tempomat, az automata távfény, vagy a táblafelismerő.
Az új Prius ára 9,69 millió forinttól indul, nemsokára a drágább konnektoros hibrid is elkészül belőle, ami lényegesen nagyobb távolságot tud majd megtenni tisztán elektromos üzemmódban, mint ennek a normál változatnak a 2-3 kilométere. Állítólag a 4x4-es változat is készülőben van Európa számára, Japánban már elérhető az új hajtáslánccal a kocsi.