Párizsi Autószalon

Az új GT leváltotta a sirályszárnyas Mercedest

2014.09.10.

Az SLS hagyományos ajtókkal szerelt utódját már nem a 6,2-es V8-asszívómotor, hanem egy négyliteres biturbó V8-as hajtja, a végsebesség eléri a 310 km/h-t.

 
A GT a második sportautó a most nyugdíjba küldött SLS után, amely teljes egészében a Mercedes-AMG-nél, házon belül készül. Arányai elődéét idézik, de a legfontosabb részletet, a sirályszárnyas ajtókat ezúttal lehagyták róla, és a csomagtartónál is módosítottak: már az üveg is nyílik, hogy könnyebb legyen megpakolni a 350 literes üreget. Az új modell 4546 mm hosszú, 1939 mm széles, és 1289 mm magas, vagyis 92 mm-rel rövidebb, mint az SLS, de ugyanolyan széles, és 27 mm-rel magasabb.
 
Az előretolt középmotoros, transaxle elrendezés és az intelligens, könnyűsúlyú alumínium konstrukció adja az alapot a dinamikus vezetési élményhez. Az alváz és a karosszéria könnyűfémből készül, a csomagtérfedél acélból, a homlokzat pedig magnéziumból. Ez a nagyon könnyű anyag az orr-résznél csökkenti a tehetetlenséget az első tengely előtt, és ezzel javítja az autó agilitását. Az optimalizált tömegű térváz több mint 90 százalékban alumíniumból áll. 
 
 
A szintén újonnan kifejlesztett négyliteres, közvetlen befecskendezéses V8-biturbo (M178-as kódjelű) motor az első szériagyártású erőforrás, mely a hengersorok között két turbófeltöltővel rendelkezik. Ennek a megoldásnak az előnyei közé tartozik a kompakt kialakítás, a turbófeltöltők optimális reakciója és az alacsony károsanyag-kibocsátás, a közeli katalizátorokhoz történő optimális légáramlásnak köszönhetően. Hátránya a nagyobb hűtési igény. 
 
 
 
Rögtön két változatban is elérhető a motor: GT-ként 462 lóerővel és 600 Nm-rel, a GT S verzióban 510 lóerővel és 650 Nm-rel.  Utóbbinál a 3,8 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 310 km/h-s végsebesség jól jelzi a kocsi dinamikai tartalékait. Ráadásul a 9,3-9,4 literes átlagfogyasztása jelentős előrelépést jelent az SLS öblös szívómotorjának étvágyához képest. Affalterbach-ban, az AMG motorműhelyében készül a motor, a „one man, one engine” (egy ember, egy motor) elv szerint: magasan képzett motorépítők kézzel állítják össze az erőforrást, a legszigorúbb minőségi előírásoknak megfelelően – ez látható a motortáblán is, amit a technikus az aláírásával lát el. 
 
Az alumínium spaceframe karosszéria, a szárazkarteres olajozású V8-as biturbó motor, a transaxle elrendezésben a hátsó tengelynél helyet kapott hétfokozatú duplakuplungos váltó, az önzáró differenciálmű, az alumínium, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és az alacsony, 1540-1570 kilogrammos tömeg és a 19 colos felnikre húzott speciális Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok azt sejtetik, hogy a GT a versenypályán is otthon érzi majd magát.
 
 
Szériafelszerelés a GT-hez a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű, amely gyorsításkor jó tapadást és maximális menetbiztonságot garantál. A GT S modellhez pedig egy elektronikusan vezérelt önzáró hátsó differenciálművet adnak, amit a kompakt váltóházba integráltak. Előnye a mechanikus megoldással összehasonlítva a még finomabb és gyorsabb szabályozás, aminek köszönhetően a fizikai határtartomány még kijjebb tolható. Így nem csupán a hajtott kerekek tapadása válik jobbá, de határtartományban a kanyarsebességek is magasabbak lehetnek. A rendszer változó mértékű zárással dolgozik toló- és motorfék-üzemben.
 
A GT S esetében a szériafelszereltség részét képezi, a GT-hez pedig opcionálisan rendelhető a sportfutómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással. Gombnyomásra, vagy az üzemmód-választón keresztül választhatja ki a vezető a kívánt csillapítási karakterisztikát. Három beállítás áll rendelkezésre: „Comfort”, „Sport” és „Sport plus”.
 
 
A sebességfüggő szervokormány változó áttételű: a megoldás alacsony tempónál direktebb áttételű, így fokozza a kocsi kezelhetőségét és agilitását, miközben magas sebességtartományban az indirekt áttétellel biztosított marad a menetbiztonság. Szintén igazán különleges az elektromos rásegítés: nem csupán a menetsebesség, hanem az aktuális keresztgyorsulás és a kiválasztott menetprogram függvényében is változik.
 
Igazi különlegesség, hogy a szériafelszereltségéhez tartozik a hajtáslánc-csillapítás. Ennek értelmében egy speciálisan hangolt lengéscsillapító mérsékli a teljes hajtáslánc nemkívánatos mozgásait - beleértve a transaxle elvű, tehát a hátsó tengely előtt lévő váltóművet is -, ami javítja a kényelmet és az agilitást. A GT S modellhez felárért aktív motor- illetve váltótartó bakokat is lehet rendelni, amelyek merevségüket fokozatmentesen és villámgyorsan képesek változtatni az adott menetkörülményekhez. A motor-, és váltótartó bakok egymástól függetlenül is képesek változtatni merevségüket.
 
 
A GT mindenhol 360 mm, a GT S elöl 390 mm, hátul 360 mm átmérőjű lyuggatott első féktárcsákkal és vörös féknyergekkel rendelkezik. Opcionálisan mindkét modellhez elérhető a nagyteljesítményű kerámia-kompozit fékrendszer elöl 402, hátul 360 mm-es tárcsákkal.
 
A Mercedes-AMG GT gyártása a Mercedes-Benz sindelfingeni üzemében történik, az értékesítés 2015 első negyedévében indul, az SLS-énél körülbelül 30 százalékkal alacsonyabb árakkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....