Dakar
A német X-raid csapat két profi raliversenyzője az osztrák Kühtai-ban egy összetett havas teszt keretében mutatja be a legújabb versenyautót. A főpróba során egyúttal a sorozatgyártású MINI Countryman és MINI Paceman modellekkel is tesznek pár kört a tesztpályán, bizonyítva, hogy az ALL4 összkerékhajtási rendszer a versenytechnika nélkül is kiváló vonóerőt és stabilitást, nameg a MINI-re jellemző vezetési élményt biztosít minden havas kanyarban.
A legendás Dakar rali 2014. január 5-én harminchatodik alkalommal kel útra az argentin Rosario városából, majd a versenyzők útja kavicshegyeken, homokdűnéken, sziklákon és jégmezőkön át vezet. A MINI ALL4 Racing a címvédő Stéphane Peterhansel pilótával a volánja mögött már két egymást követő Dakar-győzelmet tudhat magáénak, így a MINI számára hamarosan a „Mesterhármas küldetés” is elindul: a sorozatban harmadik győzelemmel ugyanis a MINI ALL4 Racing megismételné a klasszikus Mini az 1960-as években, a Monte Carlo ralin elért sikersorozatát. Az X-raid csapat készen áll a kihívásra, a közel két héten át tartó versenyre rekord mennyiségű, összesen tizenegy MINI ALL4 Racing autóval felsorakozva...
Az autók és a csapat felkészültségét a mintegy 9400 kilométeres futamra Kühtai-ban Stéphane Peterhansel és Nani Roma bizonyítják, hiszen a jelenlegi MINI ALL4 Racing modell jobb formában van, mint ezelőtt bármikor: a csapat az előző évek összes tapasztalatát beleépítette az új modellbe, tovább finomítva a kompakt versenyző képességeit, tulajdonságait és minőségét, hogy sikerrel vegye a legkeményebb útszakaszok okozta akadályokat is, és gyorsabb legyen a mezőnynél.
A siker kulcsa a négy kerékre leadott, pontosan kontrollált erőátvitelben rejlik. A MINI ALL4 állandó összkerékhajtás azonnal reagál a vezető utasításaira és a motor teljes erejét az útra juttatja, kerüljön bármi a kerekek alá. Ezért van az, hogy az ALL4 összkerékhajtás minden terepen garantálja a maximális vonóerőt és a megingathatatlan stabilitást, valamint az optimális agilitást, ha nagyobb sebességgel is vesszük be a kanyart – nem csak a raliban, de a szériagyártásban készülő MINI Countryman és MINI Paceman modellek volánjainál ülve is.
A rendszer alapja egy elektromágneses elven működő központi differenciálmű, amely folyamatosan váltakozó arányban osztja el a teljesítményt és a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. A rendszer elektromos vezérlőjét közvetlenül a DSC (Dynamic Stability Control) vezérlőegységébe integrálták. Alaphelyzetben, normál útviszonyok között a rendszer a nyomaték maximum 50 százalékát juttatja a hátsó kerekekre, míg ez a szám extrém szituációban, például havas vagy jeges úton akár maximálisra is nőhet, amikor a motor teljes nyomatéka a hátsó tengelyre érkezik. A rendszer teljes mértékben igazodik az útviszonyokhoz és a vezető szándékaihoz, és legyen szó bármilyen terepről vagy forgalmi szituációról, néhány ezredmásodperc alatt alkalmazkodik. Így teszi lehetővé, hogy a motor ereje mindig éppen azt a kereket hajtsa, amelyet a dinamikus haladás, a legfürgébb kanyarvétel és az állandó vezetési élmény elérése érdekében szükséges.
Az ALL4 összkerékhajtás jelenleg a MINI modellpaletta tíz tagjához elérhető. A rendszer opcionálisan kérhető a MINI Cooper Countryman, a MINI Cooper S Countryman, a MINI Cooper D Countryman és a MINI Cooper SD Countryman, valamint a MINI Cooper Paceman, a MINI Cooper S Paceman, a MINI Cooper D Paceman és a MINI Cooper SD Paceman modellekhez. A paletta nagymenői, a MINI John Cooper Works Countryman, illetve a MINI John Cooper Works Paceman modellek esetében az ALL4 összkerékhajtás a szériafelszereltség része, amely a lebilincselő teljesítményre képes motor erejét már alapesetben is a négy kerék felé továbbítja.