járműgyártás
A gazeta.ru adott hírt arról, hogy a vlagyivosztoki és habarovszki márkakereskedők weboldalain megjelentek a hirdetések, amelyek kétmillió rubeltől (9,2 millió Ft) kínálják az új jobbos Serenákat.
Ez a modell tavaly novemberben debütált, a Serenák családjának hatodik generációs kisbuszának hossza 4,69 métert, tengelytávja 2,87 méter. Széltében valamivel több mint 1,69 méter, a magassága pedig 1,87 méter. A generációváltás után az autó 5 mm-rel hosszabb és 5 mm-rel magasabb lett. A tengelyek közötti távolság 10 mm-rel nőtt.
A Nissan Serena kétliteres, 150 lóerős, turbófeltöltős benzinmotorja variátorral vagy e-Power hibriddel párosítható.
A kisbusznak három üléssora van, nyolc személyre tervezték, de a hátsó háromszemélyes „kanapé” helyett két különálló üléssel is rendelhető. Az elérhető opciók listáján, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, parkolást elősegítő kamerák, multicool, klímaberendezés, adaptív tempomat, fejlett multimédia és könnyűfém keréktárcsák szerepelnek.
Időközben kiderült, hogy Oroszországban már 5,8 millió rubelért (kb 27 millió Ft) meg lehet rendelni a nagy kínai terepjáró, a Tank 500-at, anélkül, hogy meg kellene várni a hivatalos értékesítés kezdetét. Ezt a lehetőséget a "szürke" autókereskedők kínálják az oroszoknak.
A kormány 2022 első felében engedélyezte a szankciós termékek párhuzamos importját, vagyis gyártójuk engedélye nélküli behozatalát az országba. A szürke import engedélyeztetése fellendítette a korlátozásiok miatt padlóra került autóimportot.