közbeszerzés
Mint ismeretes, márciusban az Orangeways Közlekedési Hálózatok Holding Nyrt leányvállalata, az Orangeways City Kft. nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ által kiírt, midi autóbuszokkal üzemeltethető fővárosi közforgalmú autóbuszvonalak költségtérítéses üzemeltetésére kiírt közbeszerzési pályázatát. A cég magyar fejlesztésű és gyártású busszal, a győri Rába Járműipari Holding S91-es típusjelű járművével és cég nemzetközi személyszállításban kifejlesztett magas színvonalú szolgáltatási gyakorlatával pályázott a BKK midibusz tenderére.
Felülvizsgálati kérelem a főpolgármesterhez
„Az Orangeways tisztességes piaci versenyhez szokott, ilyen körülmények között vált Magyarország legnagyobb nemzetközi busztársaságává” – hangsúlyozta a vezérigazgató, aki Közbeszerzési Döntőbizottság mellett a főpolgármestertől is felülvizsgálatot kér.
A vállalatvezető reméli, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság ebben az esetben is elmarasztalja a tisztességes piaci versenyt korlátozó, törvénytelen eljárásokat folytató BKK-t. „Meggyőződésem – mutatott rá Kovács Miklós – hogy Tarlós István főpolgármester végére jár az ügynek, felülvizsgálja a jogszerűtlenségektől tarkított pályázati eljárásokat, aminek révén a midibusz üzemeltetésére kiírt eljárás is vissza fog kerülni a törvényesség medrébe és szerződéskötéssel zárul”.
Kulturált és kényelmes közlekedés
Az Orangeways City Kft. a Budapest sűrűn lakott, közlekedési és turisztikai szempontból egyaránt frekventált kerületeit kiszolgáló pályázaton elnyert buszvonalak működtetésére a legszigorúbb környezetvédelmi normáknak megfelelő, Euro 6-os erőforrással szerelt magyar gyártású midi buszokat tervezett beszerezni és eleve előnyös elhelyezkedési lehetőséget kínált volna a BKK jelenlegi, gyakorlott buszvezetőinek.
Az Orangeways-nek nagy tapasztalata van a kulturált közlekedés biztosításában. A nemzetközi távolsági buszközlekedés hazai piacvezetője 2013-ban több mint 300 ezer utast szállított, 50 európai nagyvárost összekötve. A társaság a tavalyi év második felében emelte alaptőkéjét 2,5 milliárd forintra annak érdekében, hogy sikeres résztvevőjévé válhasson a magyarországi, ezen belül a budapesti közösségi közlekedésnek. A társaság a midi busz pályázat mellett ajánlatot nyújtott be fővárosi csuklós busz pályázatra.