fejlesztések
A rüsselsheimi mérnökök azonban nem csak a GSe modellek fejlesztésén dolgoztak, a Grandland összes többi változatának futóműve és kormányzása is finomhangoláson esett át, az Opelekre hagyományosan jellemző lehető legközvetlenebb és legkiegyensúlyozottabb vezetési élmény érdekében.
Pontos, dinamikus, és így is kényelmes: a GSe futómű és az FSD technológia
“A cél világos volt,” mondja Hartweg. “GSe modelljeinknek minden körülmények közepette a sportos vezethetőség és a kényelem optimális egyensúlyát kell kínálniuk úgy, hogy közben a jövőnkért, a környezetért érzett felelősséget is szem előtt tartjuk.” A mérnökgárda az Astra és Grandland modellek kiegyensúlyozott felfüggesztését alapul véve alakította a viselkedést sportosabbá és dinamikusabbá. A munka során kiemelt szempont volt a villamosított plug-in hibrid hajtásláncok és a futómű összehangolása, a lehető legjobb menetteljesítmények elérése érdekében.
A videót a képre kattintva nézheti meg!
A Grandland GSe elektromos összkerék-hajtású plug-in hibrid változatának kombinált rendszerteljesítménye 300 LE (WLTP1 ciklus szerinti fogyasztás: 1.2 l/100 km, CO2: 28-27 g/km; súlyozott vegyes) és gyorsulása is kategóriaelső: mindössze 6.1 másodperc álló helyzetből 100 km-h-ra. Az Astra GSe modellváltozataiban a villamosított hajtáslánc 225 LE-s, (WLTP1 ciklus szerinti fogyasztás: 1.2-1.1 l/100 km, CO2: 26-25 g/km) a forgatónyomatéki csúcs pedig 360 Nm.
A Opel GSe modelljei már határozott és letisztult formáikkal is sportosságot sugároznak. “Az Astra GSe azonnal felismerhető egyedi orrkialakításáról és sportosabb kiállásáról is, hiszen hasmagassága 10 mm-rel alacsonyabb.” Magyarázza Hartweg. “Óriási élvezet vezetni. A kanyarokban valamennyi GSe kiválóan tapad és stabil, nagyon dinamikusan vezethető, de ilyenkor is kényelmes.”
Mindezt speciális rugókkal és a KONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) technológiáját használó lengéscsillapítókkal érték el. A forgalmi helyzettől, az útfelület minőségétől és a vezetési stílustól függően az FSD eltérő csillapítási karakterisztikákat használ például a magas frekvenciájú felületi egyenetlenségek (macskakő, vagy csatornafedelek) keltette mozgások kiegyenlítésére, illetve sportos, dinamikus vezetésnél, ahol az útfelület egyenletesebb és így a rugózási-csillapítási frekvenciák is kisebbek. A csúcsmodellek a vezető minden utasítására gyorsabban, közvetlenebbül reagálnak, és az Opelekre hagyományosan jellemző módon nagysebességű lassításoknál valamint gyors autópálya ívekben is stabilan viselkednek.“ A lengéscsillapítókban a megszokottnál eggyel több szelep dolgozik, és egy második olajáramlási kört is kialakítottak bennük. Ennek a szelepnek a nyitott, vagy zárt állásától függően az autó csillapítási jellemzői lehetnek kényelmesebbek, vagy sportosabbak. A GSe jelentése 'Grand Sport electric' – sportos vezetési élmény a legmodernebb plug-in hibrid technológiával. A sportosság még sosem volt ennyire okos!”
Sportosabb, közvetlenebb és harmonikusabb: új futómű-beállítás valamennyi Grandland változatban
A futómű és a kormányzás fejlesztései nem korlátozódtak csak a GSe modellekre, hiszen a mérnökök valamennyi Grandland modellváltozat lengéscsillapítóit és kormányművét finomhangolták. Kis rugózási sebességeknél megnőtt a csillapítás mértéke, miközben a középtartományban és feljebb lecsökkent, így a legrosszabb felületeken is maximális a menetkomfort. A finomításoknak köszönhetően a Grandland minden helyzetben kiegyensúlyozott, stabil és kényelmes viselkedésű.
Ezzel az új Grandland modellek az Opelre jellemző sportos és kényelmes vezetési élményt kínálják, közvetlen és pontos visszajelzéseket szolgáltatva a vezetőnek minden menethelyzetben.
[1] [1] A fogyasztás és a CO2-kibocsátás értékeit a WLTP tesztciklusa alapján határozták meg. A WLTP tesztciklus leváltotta a korábbi NEDC tesztprotokollt. A járművek fogyasztása, CO2 kibocsátása és hatótávolsága nem csak a hajtáslánc működési hatásfokától függ, hiszen a vezetési stílus és számos nem technikai tényező is befolyásolja. A fogyasztási és emissziós adatok nem egy kiválasztott jármű jellemzőit reprezentálják, közlésük célja kizárólag az összehasonlíthatóság támogatása. A jármű még nem kapható.