olasz autópiac

Az olaszok visszaadják az autókulcsot

2020.08.01.

Tíz olasz közül hat halasztja el az autó vásárlását, további kettő lemond róla – írja a legnépszerűbb olasz autós magazin internetes kiadása, a quattroruote.it.

A koronavírus vészhelyzet legkritikusabb fázisa után az autópiac a maga módján a kialakult helyzet lakmuszpapírjává vált. Az Aniasa és a Bain & Company stratégiai tanácsadó cég elemzése bonyolult forgatókönyveket vetít előre a gépjármű-értékesítési trendekkel kapcsolatban.  Ami azonban egyértelmű és mellbevágó: a kutatás szerint az olaszok 84 százaléka lemondott az új autó vásárlásáról vagy elhalasztotta azt.

Várakozó állásponton

Vegyek vagy ne vegyek új autót? A döntést kétségtelenül negatív irányban befolyásolja a gazdaság leállását követő nehéz helyzet. Nem segít az sem, hogy a római kormány még mindig nem tudott egyértelmű döntést hozni arról, milyen módon támogatja majd az autóipar talpra állását, a kereslet beindítását.

Ebben a helyzetben a potenciális vásárlók 24 százaléka már bedobta a törölközőt, míg 60 százalékuk jobb időkre vár. Ez a kiváró 60 százalék két fő csoportra oszlik. Az egyik része – 47 százalékuk -  saját anyagi helyzetének javulásában bízik, a másik kategória pedig az autóárak csökkenésében reménykedik.

Optimizmusra az ad okot, hogy az olaszok döntő többsége potenciális vásárló maradt, de 70 százalékuk csak akkor hajlandó vásárolni, ha a mostaninál nagyobb kedvezményekkel, promóciókkal és rugalmasabb vételi kondíciókkal számolhat. 

Az is igaz viszont, hogy 12 százalékuk végleg lemondott az autóvásárlásról. Úgy gondolja, hogy a gépkocsi már nem nélkülözhetetlen velejárója az életének.

Egyéni vagy tömegközlekedés?

Furcsa ellentmondás, hogy míg az autóvásárlással kapcsolatban szkeptikusabbak az olaszok, amikor a közlekedési eszközt kell választani, akkor a döntő többség az egyéni megoldásokat preferálja. Az autópártiak aránya magasabb minden eddiginél. Jelenleg az olaszok 60-70 százaléka gondolja úgy, hogy saját autóval közlekedik a jövőben és csak 20-30 százalékuk térne vissza a tömegközlekedéshez.

A koronavírus rányomta bélyegét az olaszok mobilitási szokásaira. A korábbi „normális” állapotokhoz való visszatérés aligha lesz gyors. A megkérdezettek több mint 50 százaléka úgy gondolja, hogy csak nagyon fokozatosan, mintegy hat hónap alatt tud visszatérni korábbi életmódjához, ezen belül utazási és közlekedési szokásaihoz.

A szkepticizmus elsősorban a helyi tömegközlekedést érinti, amit jelenleg 70 százalékkal kevesebben vesznek igénybe, mint a járvány előtt. A fertőzésveszélytől való félelem miatt a nyilatkozók 47 százaléka mondta azt, hogy a jövőben nem ül taxiba, vagy jóval ritkábban használja majd ezt a szolgáltatást.  

Ritkább a buli is

Általános tendencia, hogy az olaszok kevesebbet mozdulnak ki otthonról. Négyből hárman mondták azt, hogy a jövőben ritkábban mennek étterembe, illetve shoppingolni. Aki teheti, otthonról fog dolgozni. Ezek a megfontolások azonban drámai következményekkel járhatnak az autómegosztó cégekre és az autókölcsönzőkre nézve.

Júniusban bezuhant az olasz autópiac

Júniusban a korábbi hónapoknál valamivel kisebb veszteségeket szenvedett el az olasz autóipar, de továbbra is mély válságot él át. Az év 6. hónapjában forgalomba helyezett autók száma 132 457 darab volt, ami az egy évvel ezelőtti mennyiség 23,1 százaléka. Az év eleje óta a visszaesés több mint 46 százalékos. Vagyis csaknem fél millió autóval kevesebb fogyott az év első hat hónapjában, mint egy évvel korábban..
 
A Fiat-Chrysler eladásai egy hóap alatt negyedével csökkentek. Az itáliai gépjárműgyártók a kormány azonnali beavatkozását sürgetik. 
 
Az év első hat hónapjában az ágazat körülbelül 9 milliárd veszteséget könyvelt el, ami közvetlen károkat jelent az olasz költségvetés számára is, amely 2 milliár eurós ÁFA-bevételtől esik így el. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....