Forma 1
A téli tesztek alatt még mindenki rácsodálkozott, mára viszont megszokottá vált az, hogy a Ferrari, valamint a két partnercsapat, azaz a Haas és a Sauber autóinak beindítását követően sűrű füstfelhőbe borulnak a garázsok. A jelenséggel természetesen a riválisok is foglalkoztak már, sőt a nagy rivális, vagyis a Mercedes még azt is elhintette, az FIA-nak is vetni kéne rá egy pillantást…
- Akárhányszor beindítják a motorjaikat, mi ott fuldoklunk a garázsainkban – jegyezte meg kissé gúnyosan a németek tanácsadója, Niki Lauda, amikor az Auto Motor und Sport a füstölgő Ferrari-motorokról kérdezte. „Az FIA-nak ki kellene vizsgálnia ezt az ügyet” – tette hozzá.
A nem megszokott látvány egyébként a 2018-as szabálymódosítások hozadéka, az idei évtől kezdődően ugyanis az olajnak már kifelé kell szellőznie, mert nem lehet visszairányítani a motorhoz, bízva abban, hogy a csapat ezzel plusz lóerőket nyer. Az istállók tehát az autók hátulján elhelyezett nyílások segítségével szabadulnak meg az olajpárától. Mivel a legtöbbször a Ferrari-motorok „füstölnek”, valószínűleg ők több olajat égetnek el, mint a riválisok.
Ezzel azonban semmilyen előírást sem sértenek meg, és az olajégetéssel kapcsolatos limitet sem lépik át. Ezt az FIA alkalmazásában álló F1-es versenyigazgató, Charlie Whiting is megerősítette már, aki nemrég ismét jelezte, a szövetség nem fog lépést tenni a Ferrari ügyében. - Biztosra veszem, hogy találnak majd megoldást erre a füstre – jegyezte meg a szakember.
Noha ez is az olajjal kapcsolatos, a Ferrari motorok esetében tapasztalt jelenségnek nincs köze az olajégetéses előírásokhoz (a vörösök esetében ugyanis már használt olajról van szó), melyek 2018 előtt szintén szigorodtak, egyes istállók ugyanis különböző teljesítményjavító vegyületeket juttattak az üzemanyagba az olaj segítségével. Éppen ezért az FIA 2018-tól részletesen meghatározza, milyen olaj használata engedélyezett a motorokban.
Forrás: m4sport.hu