Kína
A négy éve alapított sanghaji sturtup, a Human Horizons szemlátomást felgyorsította modellkínálatának bővítését, a HiPhi X és HiPhi Z modellek mellé egy új, zéró károsanyag-kibocsátású crossovert fejlesztett. A gyár tavaly és tavalyelőtt évente négyezernél valamivel több autót adott el.
Az új HiPhi Y ugyanazt a futurisztikus utat követi, mint a már bemutatott két modell, stílusa pedig inkább koncepcióautóra emlékeztett, semmint sorozatgyártásra szánt járműre.
Ultramodern első lámpái függőleges síkban helyezkednek el az orr-rész végeken, rejtett légbeömlőkbe vannak integrálva, és a motorháztető szélén végigfutó vékony fénycsík köti össze őket. A csúcstechnológiás, nagy teljesítményű világítási rendszer intelligens alkalmazkodást kínál a zord időjárási körülményekhez, valamint interaktív technológiát alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy kölcsönhatásba lépjen a környezetével.
Az új HiPhi Y a tető középső részén lévő kiemelkedéssel is felhívja magára a figyelmet: az autonóm vezetéshez szükséges LiDAR-érzékelőket helyeztek el ott. Ezeket a középső oszlopokba szerelt, nagy teljesítményű kamerák egészítik ki. A márka hátulját nagyméretű, fekvő "Y"-szerű fények gazdagítják.
A hátsó ülések felé – a könnyebb hozzáférhetőség kedvéért - tetőnyitó szerkezetet iktattak be.
Míg báziskivitelben egy darab 247 kW maximális teljesítményű villanymotorja lesz, a legerősebb és összkerékhajtású változatban az első tengelyre is egy villanymotor kerül, amely további 124 kW teljesítményt ad le. Összesen két változat áll majd a vásárlók rendelkezésére: 335 lóerővel és 504 lóerővel. A cég ugyanazt a stratégiát követi, mint a riválisai: az alapváltozatban 76,6 kWh-s lítium-vas-foszfát akkumulátorral, a legerősebb változatban pedig 115 kWh-s háromkomponensű lítium akkumulátorral látják el az autót, előbbi a kínai CLTC mérési ciklus szerint 810 km-es maximális hatótávú lesz.
Orosz járműipari szakértők szerint HiPhi modelleket Oroszországban luxusadóval fogják sújtani, mivel értékük meghaladja a tízmillió rubelt (42 millió forintot). Jelenleg a különadóval sújtott márkák között nincsenek kínai modellek: a dél-korai Genesis, a japán Lexus és a hazai Aurus fejlesztésű után kell fizetni évente luxusadót.