GM
Az amerikai konszern vezérigazgatója, Mary Barra a CNBS televíziónak nyilatkozva vázolta fel az autóipari óriás jelenlegi helyzetét.
Barra elismerte, hogy az elektromos járművek iránti kereslet lassulása miatt a GM nem lesz képes 2025 végéig egymillió elektromos járművet legyártani, hiába tűzte ki ezt a becsvágyó célt. Mint fogalmazott, ez azért nem valósítható meg, mert a piac nem mozdul. Az egymilliós darabszám elérésének elodázása csak a törekvések egyike, amelyeket a GM kénytelen visszafogni vagy feladni az EV-piac lassulása miatt.
Barra nem közölt módosított ütemtervet, de leszögezte, hogy előbb-utóbb elérik a kitűzött célt. Fogadkozott, hogy a vállalat „ügyfélvezérelt” lesz, és arra ösztönzi majd a fogyasztókat, hogy próbálják ki az elektromos járműveket.
„Most enyhe visszaesést látunk, csak azért nem érjük el a milliót, mert a piac nem fejlődik, de eljutunk odáig... Minket az ügyfél fog vezérelni, de én azt mondanám az embereknek: üljenek elektromos autóba, és vezessenenek. Nagyon szórakoztató, azonnali forgatónyomatéka van…” – hangoztatta Mary Barra. Hozzátette, hogy amint a töltési infrastruktúra megbízhatóbbá válik, az elektromos járművek pedig megfizethetőbbé, a GM-nél is megindul a növekedést.
Márpedig a GM komolyan gondolta az elektromos átállást. Az LG Energy Solution vállalattal közösen épített második üzemebén - a tervbe vett négy közül - március végén kezdődött meg az Ultium Cells akkumulátorcellák gyártása a Tennessee állambeli Spring Hillben. A GM a harmadik akkugyár megnyitását eredetileg az év utolsó negyedévében tervezte Michiganben, és eddig már hétmilliárd dollárt fektetett a három üzem beindítására.