közlekedésbiztonság

Az európai autóvezetők rossz szokásai

2014.03.02.

Egy kutatás szerint a spanyolok dudálnak, a svédek telefonálnak, az olaszok nem kapcsolják be a biztonsági övet, a franciák pedig félnek a többi sofőrtől.


Hét európai ország - Franciaország, Németország, Belgium, Spanyolország, Nagy-Britannia, Olaszország és Svédország - autóvezetőit kérdezte meg volán mögötti szokásaikról a francia Vinci Autoroutes Alapítvány megbízásából az Ipsos közvélemény-kutató.

A felelős autóvezetés európai barométere elnevezésű kutatásban megkérdezettek 50 százaléka szerint az olaszok a legfelelőtlenebb sofőrök. Őket a spanyolok követik 16, majd a franciák 14 százalékkal.

A megkérdezett olasz autósok 71 százaléka saját honfitársait tartja a legfelelőtlenebb sofőrnek. Több mint egyharmaduk ezen kívül azt is bevallotta, hogy rendszeresen "elfelejti" bekapcsolni a biztonsági övét. Az angoloknak 12, a franciáknak 10 százaléka nem használ biztonsági övet.

A spanyolok elismerték, hogy túl sokat nyúlnak a dudához: 63 százalékuk tölti így ki mérgét a másik autóson. Dudálásban a svédek és az olaszok követik őket 33, illetve 29 százalékkal. A franciák és a németek 67-67 százaléka hajlik arra, hogy "más autósokat inzultáljon".

A valóság gyakran ellentmond annak a nézetnek, amely az északiakat bravúros, a délieket veszedelmes sofőröknek tartja. A németek és a svédek 71 százaléka ismerte be, hogy nem mindig tartja be a biztonságos követései távolságot, a spanyoloknak ugyanakkor csak a fele. A svédek 46 százaléka mondta, hogy vezetés közben kihangosító nélkül telefonál, a franciáknak és a spanyoloknak csak a 24 százaléka. A németek vezetnek a legtovább megállás nélkül, átlagosan 3 óra 43 percet, szemben a franciák és a spanyolok 2 óra 45 percével.

Francia sajátosság, hogy nem bíznak a többi közlekedőben. "Fél más sofőrök agresszivitásától" - vallotta be a francia megkérdezettek 88 százaléka.

Van azonban, amiben a sofőrök nagyrészt hasonlóan gondolkodnak: a többség szerint az alkohol és más tudatmódosítók hatása alatti vezetés a halálos országúti balesetek első számú oka, csak a britek helyezik az első helyre a figyelmetlenséget és másodikra a gyorshajtást.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..