fenntartható közlekedés
Az első üzemanyag a szélenergiából: Barbara Frenkel, a Porsche beszerzési vezetője és Michael Steiner fejlesztési vezető e-üzemanyagokkal tölti fel a 911-est Chilében. Fotó: Porsche
A Porsche megkezdte az e-üzemanyagok gyártását Chile déli részén. A chilei energiaügyi miniszter jelenlétében a sportautó-gyártó hivatalosan is megnyitotta a "Haru Oni" kísérleti üzemet Punta Arenasban a chilei Highly Innovative Fuels (HIF) üzemeltető cég partnereivel együtt. A Porsche beszerzési vezetője, Barbara Frenkel és Michael Steiner fejlesztési vezető az első előállított üzemanyaggal tankolt egy 911-est.
"A Porsche kettős E-re támaszkodik: az elektromobilitásra és a további e-üzemanyagokra" - mondta a megnyitón Barbara Frenkel, a Porsche beszerzési igazgatója. Az e-üzemanyagok használata csökkenti a CO2-kibocsátást. "A teljes közlekedési szektorra tekintettel a szintetikus üzemanyagot továbbra is világszerte népszerűsítik" - folytatta Frenkel. Az e-üzemanyagok kísérleti üzemével a Porsche vezető szerepet játszik ebben a fejlesztésben.
130 000 liter a kísérleti fázisban
A kísérleti szakaszban a tervek szerint az e-üzemanyag-termelés Chilében évi 130 000 liter körül lesz. Az üzemanyagot kezdetben olyan projektekben, mint például a Porsche Mobil 1 Supercupban és a Porsche Experience Centerekben használják majd fel. A kísérleti szakasz után a chilei projekt várhatóan eléri az évi 55 millió litert az évtized közepére. Körülbelül két évvel később a kapacitás 550 millió liter lesz.
A Porsche szerint Dél-Chile ideális feltételeket kínál az e-üzemanyagok gyártásához. A szél az év 270 napján erősen fúj, így a szélturbinák teljes kapacitással működhetnek. Punta Arenas is nagyon közel van a Magellán-szoroshoz. Cabo Negro kikötőjéből a szintetikus üzemanyag a világ minden tájára szállítható és a meglévő infrastruktúrán keresztül elosztható.