Audi Q7
A hamarosan Pozsonyban készülő új Q7-es lesz az első a Volkswagen-konszern 5 új luxus szabadidő-autója (VW Touareg 3, Porsche Cayenne 2, Bentley SUV, Lamborghini Urus) közül, amely már az új, második generációs MLB padlólemezre és építőkészletre épül. Az Q7-es karosszériája nagyszilárdságú acélt, alumíniumot és szénszálas műanyagot is bőséggel tartalmaz, így 325 kilogrammot tudtak lefaragni a tömegből az elődhöz képest. Mindez azt eredményezi majd, hogy a legkönnyebb, háromliteres V6-os TDI Q7 csak 1995 kilogrammot nyom.
A súlycsökkentés az új összkerék-kormányzással, az aktív hátsó differenciálművel és az áthangolt légrugózással együtt az Audi reményei szerint azt eredményezi majd, hogy a Q7-es lesz a kategória egyik legsportosabb vezethetőségű tagja. Természetesen a tömegcsökkentés a fogyasztásra is jó hatással lesz, akárcsak az elektromos szervokormány bevezetése. Az új Q7-es már 3,5 tonnás utánfutót is vontathat majd.
A képek alapján már egyértelmű, hogy az Audi nem nyúlt hozzá drasztikusan a legnagyobb szabadidő-autója formájához a modellváltásnál, inkább a korábbi karosszéria továbbfejlesztésének tűnik a dizájn, mintsem radikálisan új alkotásnak. Kisebb méretű karosszériát kap a modell, a hossz 37 mm-rel, a szélesség 14 mm-rel, a magasság 6 mm-rel csökken, de az ügyesebb tervezésnek köszönhetően a mérnökök elérték, hogy ennek ellenére is tágasabb legyen az utastér a jelenleginél. Az opciósan kérhető harmadik üléssor üléseit már villanymotorokkal lehet majd kihajtani a csomagtartó padlójából, és állítólag ezúttal már felnőttek is kényelmesen fognak ülni bennük, ráadásul bejutni is könnyebb lesz ide, mert 39 mm-rel tágasabb nyílás keletkezik majd a második üléssor előrehajtása után.
A motorkínálat kezdetben a 333 lóerős V6-os benzinesen kívül tartalmazza majd a háromliteres V6-os dízelt 218 és 272 lóerős teljesítménnyel, mindössze 5,7 literes átlagfogyasztással. A Q7 piaci bevezetésekor még nem lesznek készen, de már fejlesztik az új V8-as és V10-es dízelmotorokat a Volkswagen-konszern braunschweigi fejlesztőközpontjában. A motorkínálat igazi újdonsága a konnektorról tölthető 373 lóerős dízel-hibrid, amely a kínálat legtakarékosabb tagja 1,7 literes fogyasztásával. Minden motorhoz széria lesz a quattro összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automataváltó.
Megjelenik a műszerfalon az MMI fedélzeti menürendszer új nemzedéke, amelyet a középső, nagyméretű érintőképernyőn vagy a tapipaddal, esetleg az MMI forgótárcsájával lehet majd vezérelni, a hagyományos műszerfalat felár ellenében az új TT-ből ismert digitális kijelző helyettesíti. Az automatikus váltó a8-asból ismert előválasztó karja ezentúl csak egy elektromos jeladó lesz (shift by wire), mechanikus kapcsolata nem lesz az erőátvitellel. Fejlődnek a vezetéstámogató rendszerek is, az új dugóasszisztens 40 km/h-s tempóig képes követni az elöl haladó autót, és megjelenik az extralistán az infrás éjjellátó rendszer és az intelligens LED-es fényszóró is.