WRC
A rajzon is látszik, hogy a 2017-es Polo R WRC jóval szélesebb lesz elődjénél, a különbség pontosan 50 milliméter. A motorban a turbó szűkítője 33 helyett 36 mm lesz, aminek köszönhetően a jelenlegi 300-ról 380 lóerőre nő a teljesítmény. Nem csak ezért lesz gyorsabb a kocsi, hanem azért is, mert 25 kilóval könnyebbé válik, és a leszorítóerő is jelentősen nő a nagyobb hátsó szárny és az első szpojler miatt. Szintén fontos változás, hogy 2017-től újra lehet használni az aktív, elektronikusan vezérelt középső differenciálművet.
A Volkswagen semmit sem bíz a véletlenre: már 2015 augusztusa óta tesztelik a régi Polo módosított, 2017-es alkatrészeket tartalmazó változatát, minden burkolaton.
„A 2017-es WRC szabályok sokféle látványos technikai innovációt tartalmaznak” – nyilatkozta Jost Capito, a Volkswagen csapatfőnöke. „De persze azokat a tapasztalatokat is hasznosítjuk a konstrukciójában, amiket az elmúlt években szereztünk. Ezek az autók jelentősen gyorsabbak lesznek, de közben biztonságosabbá is válnak. Ahogy mindig, most is éjt nappallá téve dolgozunk a következő évi Polo R WRC autón. Most arra koncentrálunk, az a kulcs, hogy mostantól és a 2017-es szezonkezdetig a lehető legjobb feltételeket teremtsük meg, hogy az autó ugyanolyan sikeres lehessen, mint a két előde” – tette hozzá Capito.
A Citroën jelentős késéssel, csak múlt hétvégén próbálta ki először az új C3 WRC-t Párizs közelében egy aszfaltos pályán. Yves Matton, a Citroën csapatfőnöke azonban már jelezte, hogy hamarosan murvára viszik az autót Kris Meeke vezetésével.