Elemzés
Júniusban 571 Škoda modellt helyeztek itthon forgalomba, így a márka piaci részesedése a múlt hónapban 11,48 százalékos volt, mellyel a második helyen végzett a cseh márka. Tavaly júniusban a részesedés 10,27 százalék, két éve pedig 10,46 százalék volt.
Az idén Magyarországon forgalomba helyezett 27.160 személyautóból 3009 volt Škoda gyártmány, ami a teljes piac 11,08 százalékát jelenti.
Első féléves eredményei alapján a Škoda 273 autóval előzi meg a második Opelt. 2012-vel összevetve 261 Škoda autóval több kapott magyar rendszámot (9,5 százalékos piaci részesedés-növekedéssel), 2011-hez hasonlítva pedig ez a 535 autó pluszt jelent (21,62 százalékos részesedés-növekedéssel). Ha a teljes autópiacot nézzük - a személyautókat és a 3,5 tonna alatti kishaszonjárműveket együttvéve -, a Škoda 9,67 százalékos részesedéssel, 3077 járművel a második a Ford mögött, a Volkswagent és az Opelt is megelőzve.
Az autók modell ranglistáját 2013 első félévében még mindig a Škoda Octavia vezeti, amelyből 1507-et (a modell piaci részesedése a kategóriájában 15,87 százalékos) helyeztek itthon forgalomba a Datahouse adatai alapján, többet mint a második Ford Focusból és a negyedik Suzuki SX4-ből együtt, és többet, mint az Opel Astra jelenlegi, illetve eggyel korábbi modelljéből összesen. Az alsó-középkategóriát toronymagasan megnyerő Octavia nem az egyetlen Škoda a kategória toplistáján, a Škoda Rapid 345 (3,83 százalékos részesedés) forgalomba helyezéssel a tizedik.
A Rapid olyan, a magyar piacon népszerű autókat előzött meg, mint a Renault Mégane, a Hyundai i30, a Honda Civic, a Toyota Auris, vagy a Citroen C4.
A kisautók kategóriájában a Fabia (342 darab, 7,41 százalékos részesedés) a negyedik. A sikeres kisautó megelőzi a Toyota Yarist, a Renault Cliót, a Fiat Grande Puntót és a Peugeot 208-ast. A szabadidő-autók kategóriájában a több flotta tenderen nyerő Škoda Yeti a negyedik 437 forgalomba helyezett autóval és 8,65 százalékos részesedéssel. A Yeti hazai népszerűsége egy év alatt 460,26 százalékkal növekedett a tavalyi 78-ról 359 autóval, így kategóriájában ez volt a legnagyobb részesedés- növekedés az első félévben.
A felső-középkategóriában a Škoda Superbből 282 autót helyeztek forgalomba (10,17 százalékos részesedés. A mini autók kategóriájában 31 kocsival a hetedik a Škoda Citigo (2,83 százalékos részesedés).A modell megelőzi a Kia Picantót, az Opel Adamot, és a Renault Twingót.
A személyautó alapú kishaszonjárművek között a Škoda Praktik júniusban a nyolcadik legnépszerűbb jármű volt a magyar piacon (48 autó, 5,67 százalékos piaci rész, 1500 százalékos növekedés). Júniusban a modell piaci részesedése 3,52 százalékkal növekedett a tavaly júniusi adathoz viszonyítva. Az első félévet tekintve a Škoda a kishaszonjárművek között a 14. (68 autó, 1,46 százalékos részesedés). A márka 119,35 százalékos növekedése a legnagyobb elmozdulás a kishaszonjármű-piacon.