e-mobilitás
Évek óta tartó növekedés után a következő évben összeomlással fenyeget az elektromos járművek értékesítése a német autópiacon. Ferdinand Dudenhöffer autószakértő csütörtökön közzétett előrejelzésében mindössze 362 000 e-autó eladására számít 2024-ben, a folyó évi 720 000 eladás után. Az e-autók piaci részesedése a jelenlegi 27,8 százalékról csaknem felére, 14 százalékra csökkenne.
Illusztráció: Mercedes
A visszaesés fontos okai az állami támogatások felső határa és a jelenleg magas áramárak, amelyek miatt a zéró emissziós technológiába való belépés egyre kevésbé vonzó – magyarázta Dudenhöffer. A Center Automotive Research (CAR) 484 000 elektromos autó eladására számít 2023-ban, ami 21,3 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
A szövetségi kormány irányelvei szerint jövő évtől már egyáltalán nem finanszírozzák a plug-in hibrideket. A teljesen elektromos akkumulátoros járművek esetében az innovációs prémium járművenként 4500 és 6750 euró (korábban 7500 és 9000 euró) közé esik a nettó listaártól függően. Ezen túlmenően a finanszírozási keret korlátos, és a CAR becslései szerint 2023 végére kimerül. A kereskedelmi regisztrációk díja 2023 szeptemberétől megszűnik. Ráadásul 2022 elejéhez képest az áram ára csaknem megháromszorozódott, és az akkumulátorok gyártási költségei is növekednek – figyelmeztetett Dudenhöffer.
A vezető szerint Kínával és az USA-val szemben Németország jelentős időt veszít a mobilitási szektor átalakulásában – figyelmeztetett Dudenhöffer. Az állami innovációs prémiumot a korábban tervezettnél hosszabb ideig javasolja fizetni. Enyhülésre legkorábban 2025-ben kell számítani, amikor is megnőnek a lítium-ion cellák gyártási kapacitásai Európában és csökkenhetnek az áramárak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!