motortechnika
A projektet 2015 novemberében jelentette be az Oak Ridge Nemzeti Laboratórium, a Louthan Engineering, a Kohler Company és az Intellichoice Energy.
,,A felhasználáskor előállított villamos energia hatékonyabb módszer a központilag előállított energiával szemben” – mondta Mike Bunce a Mahle Powertrain kutatási vezetője. ,,A tesztelések során az 1 kW-os mikro-CHP motor 33%-os elektromos átalakítási hatékonyságot ért el, 20%-kal többet, mint a piac jelenlegi vezető egysége.”
Az egyhengeres CHP a már bevált technológiai és gépjárműmérnöki elveket alkalmazza, amit a Mahle az autógyártóknak is szolgáltat. Az előkamrás gyújtórendszer kitolja a szegénykeverékes égés hagyományos határértékeit, az alacsonyabb gázhőmérséklet, ezáltal a káros NOx-kibocsátás csökkentése érdekében.
“A Downspeeding, vagyis a fordulatszám-csökkentés olyan technika, ami a motorméret csökkentése mellett jelentős hatásfokbeli előnyöket hozott a személyautó és haszongépjármű piacokon. A gyújtórendszer mellett ez a szegénykeverékes technológia volt a hatékonyság növelésének a kulcsa” -tette hozzá Mike Bunce.