belsőégésű motorok
Október 27-én létrejött a megállapodás az Európai Unión belül a hagyományos benzin- és dízelmotorral hajtott autók 2035-ös kivezetéséről és ennek ütemezéséről. A megállapodás értelmében 2030-ig a 2021-es szinthez képest az új személygépkocsik esetében 55%-kal, az új kihaszongépjárművek esetében pedig 50%-kal kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást.
A szintetikus üzemanyagok lehetővé teszik, hogy a technológiai sokszínűség elvét szem előtt tartva továbbra is számos lehetőség álljon a vásárlók rendelkezésére, amikor hajtásláncot választanak.
Az EU-tagországok és az Európai Parlament tárgyalói, valamint az Európai Bizottság döntést hoztak arról is, hogy az autógyártók túlnyomó többségének 2035-ig 100%-kal kell csökkenteniük autóik szén-dioxid-kibocsátását.
Mindez ugyanakkor közel sem jelenti a belső égésű motorok eltűnését a kínálatból 2035 után. A létrejött megállapodás keretein belül felkérték az Európai Bizottságot, hogy készítsen elő egy javaslatot a szintetikus, szén-dioxid-semleges üzemanyagok szerepéről a jövő autógyártásában. A szintetikus üzemanyagok lehetővé teszik, hogy a technológiai sokszínűség elvét szem előtt tartva továbbra is számos lehetőség álljon a vásárlók rendelkezésére, amikor hajtásláncot választanak.
A 2030-as „időközi” cél alól felmentést kaptak az évente kevesebb mint 10.000 személygépkocsit vagy 22.000 kishaszongépjárművet gyártó vállalatok. Az úgynevezett „Ferrari-kiegészítés” ezen felül egy év haladékot biztosít ezen gyártók számára, nekik 2036-ra kell elérniük a szén-dioxid-mentességet. Mindemellett az 1.000 darabnál kevesebb autót gyártó márkáknak egyik célt sem kell teljesíteniük, őket nem érinti az új szabályozás - olvasható az ANK elnökének közleményében.