nők

Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója

2023.03.22.

Az S&P Global Mobility egy érdekes új tanulmánya azt vizsgálta, hogy mely autógyártók a legnépszerűbbek a női vásárlók körében az Egyesült Államokban. Az autóipari elemzésekkel és adatszolgáltatásokkal foglalkozó piacvezető cég kétféleképpen analizálta a járművek népszerűségét a gyengébbik nemnél: a tanulmány első részében a férfiak és nők arányát vizsgálták az egyes autómárkák vásárlói között, míg a második részben a legtöbb női vásárlóval rendelkező gyártókat rendezték sorrendbe.

Az Egyesült Államok legnagyobb 25 autómárkája közül 2022-ben a Buick magánvásárlói között volt a legmagasabb a nők aránya 55 százalékkal, ezt követte a Mitsubishi, a Mini, a Lexus, az Infiniti, a Mazda és a Kia. A lista másik végén – nem meglepő módon – a hatalmas pickupokra specializálódott Ram végzett a legutolsó helyen, az újonnan regisztrált autóik mindössze 17 százalékát vették nők.

A Ramot közvetlenül a GMC, a Ford, a Tesla és a Dodge előzi meg, ezek a Tesla kivételével mind igen erősek a haszonjármű- és pickupszegmensekben. A Tesla meglepően alacsony, 33,1 százalékos eredménye pedig azt mutatja, hogy annak ellenére, hogy a nők körében népszerűnek számít a Model Y, az elektromos autókat gyártó vállalat többi modelljéről ez már nem igazán mondható el.

Autómárkák a legmagasabb női vásárlói részaránnyal:

1.    Buick    55%

2.    Mitsubishi    51,4%

3.    Mini    51,1%

4.    Lexus    50,4%

5.    Infiniti    49,6%

6.    Mazda    49%

7.    Kia    49%

Autómárkák a legalacsonyabb női vásárlói részaránnyal:

1.    Ram    17%

2.    GMC    28,7%

3.    Ford    31,1%

4.    Tesla    33,1%

5.    Dodge    33,9%

Bár az adott márkák vásárlói körében a nők részaránya a demográfiai preferenciák vizsgálatának egyik fontos módja, a női fogyasztók általános regisztrációinak száma szintén kritikus mérőszám. 2022-ben a nők által vásárolt új autók teljes mennyiségét tekintve a Toyota messze a többi márka felett végzett a közel 607 ezer eladott autóval, ami 37 százalékkal több, mint a második helyezett Honda eredménye. Bár a nők részarányát tekintve a Toyota nem jutott be a Top10-be, a 43,3 százalékos eredménye még így is bőven felülmúlja az iparági átlagot.

Női vásárlások száma és részarányuk a márka összeladásaiban:

1.    Toyota    606.985 db    43,3%

2.    Honda    363.799 db    48,2%

3.    Chevrolet    340.999 db    34,7%

4.    Ford    313.477 db    31,1%

5.    Hyundai    294.380 db    47,7%

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.06.08
Budapesten is komoly fennakadásokat okozott szerda este, hogy rövid idő alatt nagy mennyiségű eső....
2023.06.08
Nem, ebben az országban nem érdemes túllőni a célon.   ..
2023.06.07
Hatalmas tűz a vasúti alagútban Tirolban, a Nightjetet evakuálták – írta este fél 11-kor a Heute....
2023.06.07
A második világháború előtti magyar autópiacon négyezer pengőnél kevesebbe került egy személyautó,....
2023.06.07
Hamisítás Elleni Világnap alkalmából látványos, hamis termékek megsemmisítésével egybekötött....
2023.06.07
Az AI lesz az új, mindent kontrolláló über-nagynéni.   ..
2023.06.07
Lezárták az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát szerda délután Martonvásár közelében, mert....
2023.06.07
Egy napon 23 sebességi, illetve lassulási rekordot állított fel a Rimac Nevera horvát gyártmányú....
2023.06.07
A Wizz Air légitársaság támogatja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) fejlesztésével....
2023.06.07
Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet,....