nők
Az Egyesült Államok legnagyobb 25 autómárkája közül 2022-ben a Buick magánvásárlói között volt a legmagasabb a nők aránya 55 százalékkal, ezt követte a Mitsubishi, a Mini, a Lexus, az Infiniti, a Mazda és a Kia. A lista másik végén – nem meglepő módon – a hatalmas pickupokra specializálódott Ram végzett a legutolsó helyen, az újonnan regisztrált autóik mindössze 17 százalékát vették nők.
A Ramot közvetlenül a GMC, a Ford, a Tesla és a Dodge előzi meg, ezek a Tesla kivételével mind igen erősek a haszonjármű- és pickupszegmensekben. A Tesla meglepően alacsony, 33,1 százalékos eredménye pedig azt mutatja, hogy annak ellenére, hogy a nők körében népszerűnek számít a Model Y, az elektromos autókat gyártó vállalat többi modelljéről ez már nem igazán mondható el.
Autómárkák a legmagasabb női vásárlói részaránnyal:
1. Buick 55%
2. Mitsubishi 51,4%
3. Mini 51,1%
4. Lexus 50,4%
5. Infiniti 49,6%
6. Mazda 49%
7. Kia 49%
Autómárkák a legalacsonyabb női vásárlói részaránnyal:
1. Ram 17%
2. GMC 28,7%
3. Ford 31,1%
4. Tesla 33,1%
5. Dodge 33,9%
Bár az adott márkák vásárlói körében a nők részaránya a demográfiai preferenciák vizsgálatának egyik fontos módja, a női fogyasztók általános regisztrációinak száma szintén kritikus mérőszám. 2022-ben a nők által vásárolt új autók teljes mennyiségét tekintve a Toyota messze a többi márka felett végzett a közel 607 ezer eladott autóval, ami 37 százalékkal több, mint a második helyezett Honda eredménye. Bár a nők részarányát tekintve a Toyota nem jutott be a Top10-be, a 43,3 százalékos eredménye még így is bőven felülmúlja az iparági átlagot.
Női vásárlások száma és részarányuk a márka összeladásaiban:
1. Toyota 606.985 db 43,3%
2. Honda 363.799 db 48,2%
3. Chevrolet 340.999 db 34,7%
4. Ford 313.477 db 31,1%
5. Hyundai 294.380 db 47,7%
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!