Audi Q7
Megújult benzines és dízel aggregáttal, valamint egy frissített külsővel debütál jövőre a négykarikás luxusterepjáró. A plug-in dízel verzió később kerül piacra, és a hírek szerint Európában és az Egyesült Államokban fogják első körben forgalmazni. Az újítás technológiai előnyt is jelent a német prémium trió többi tagjával szemben, hiszen a BMW-nél és a Mercedesnél egyelőre csak benzines hibridek léteznek, noha nem az Audi az első, amely ezt a technológiát alkalmazza. A Volvo tavaly már előrukkolt vele, meglehetősen szép sikereket elkönyvelve: a V60-ból, melynek németországi kezdőára 56.200 euro, több mint tízezer darab talált gazdára.
A képen a debütálás elött álló, normál Q7-es látható
Idén nyáron Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési vezetője bejelentette, hogy a cég meg akarja előzni német versenytársát a plug-inek piacán. Azt is elárulta, hogy az A8 és a Q7 modelleknél terveznek plug-in változatot, de azt akkor még nem fedte fel, melyik lesz az első. Annyit még hozzátett, hogy a hajtáslánc egy 3 literes dízel- és egy elektromos motorból fog állni. Az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler is elkötelezettje a tervnek: „Erősen hiszünk a plug-in hibridekben” – mondta az A3 Sportback bemutatóján, mely a gyár első konnektorból tölthető hibridautója.
Az Audinál úgy gondolják, hogy a plug-inek jelentik a legjobb megoldást az alacsony károsanyag-kibocsátásra, mivel nem ütköznek olyan korlátokba, mint a kizárólag elektromos járművek. Ipari elemzők szerint az Audi akkor maradt le a német riválisokkal való versenyben, amikor a BMW önnálló brandként elindította az i sorozatot, benne az i3 elektromos autóval és az i8 plug-in hibriddel, valamint a Mercedes bemutatta az olyan elektromos újításokat, mint a Magic Body Control és a félig autonóm vezetési technológia.
Hackenberg szerint az Audi évtizedeken át tartó dízel technológiai előnye nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentésében úttörő szerepe legyen a márkának és ezzel együtt az eladások folyamatos növekedéséhez is biztos alapot teremtsenek. "A Vorsprung durch Technik (azaz a haladás technikája) szlogenhez hűen a dízelmotorok továbbra is kardinális szerepet kapnak az Audinál” – zárta gondolatait a fejlesztési vezető.
Forrás: autonews.com