Audi A3 e-tron
Az Audi bejelentette, hogy növelte Ingolstadtban az egy nap alatt legyártott A3 e-tronok mennyiségét. Ez a modell egy konnektoros hibrid, amely a számtalan eltérés (villanymotor, nagyteljesítményű akkumulátor, eltérő orr-rész elektromos töltőcsatlakozóval és más hűtőmaszkkal, egyedi műszerfal, stb.) ellenére ugyanazon a szerelőszalagon készül, ahol a többi, hagyományos hajtáslánccal rendelkező A3-as.
„Nyáron kezdtük meg az A3 e-tron sorozatgyártását” – mondta Dr. Hubert Waltl, az Audi gyártásért felelős igazgatósági tagja. „A legtöbb munkát az A3 szerelőszalagjába integráltuk, nincs szükség különálló összeszerelésre. Ez jól demonstrálja, hogy a gyártástervezőink és az alkalmazottaink milyen hatékonyan és rugalmasan dolgoznak.”
„A nagyfeszültségű rendszerekkel történő sorozatgyártás új kihívás volt számunkra, de jól helyt álltunk. Az összeszerelési folyamat minden állomásán maximum biztonságot nyújtunk a dolgozóknak, és minőséget a vásárlóknak” – tette hozzá Peter Kössler, az ingolstadti gyár vezetője.
„Először szeptemberben növeltük meg a gyártási mennyiséget napi 30 autóra” – folytatta Waltl. „Jelenleg már napi 50 autót is el tudunk készíteni, de szükség esetén még vannak tartalékok a kapacitásunkban.
Az Audi A3 konnektoros hibrid változata, az e-tron 204 lóerős (az 1,4-es benzines és az elektromos motor összteljesítménye), 0-100 km/h-ra mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul fel. Kizárólag villanymotorral hajtva is el tudja érni a kocsi a 130 km/h-t, az elektromos hatótáv optimális esetben akár 50 kilométer is lehet.