innováció

Az Apple-nál is Lexus a donor

2017.06.10.

Az Automotive News információi szerint a kaliforniai technológiai óriás – Project Titan névre hallgató projektje keretében – az eddigi három mellett további önvezető járművek közúti tesztelésére kapott engedélyt. A hírek szerint az Apple által végzett tesztek platformja továbbra is a hibrid hajtású Lexus RX 450h lesz.

Kalifornia állam kibővítette az engedélyét az Apple autonóm járművek közutakon való tesztelésére. A tesztekben 3+3 Lexus RX 450h gépkocsi és hat sofőr vesz részt. Meg nem erősített hírek szerint az önvezető jármű vezérlőszoftverének alapjait már sikerült kifejleszteni, a közúti tesztek bővítése a program további finomítását jelentheti.

Beszámolók szerint a rendszer lelkét jelentő Velodyne Lidar lézeres távolságmérőjét az április végén kezdődött közúti próbák óta nagymértékben sikerült tovább fejleszteni, de a napokban megkezdett további tesztekhez szükség volt a tesztflotta bővítésére, amit természetesen Lexus RX modellekkel oldott meg az Apple.

Figyelemreméltó tény, hogy nem az Apple az első cég, amely a közúti tesztekhez hibrid Lexus RX-eket használ – hosszú évek óta ez a típus alkotja a Google tesztjármű-flottájának gerincét is, mely széleskörű kutatásokat folytat az autonóm vezetési technológiák területén.

A Google tesztautói kezdetben Toyota Priusok voltak, később csatlakoztak a flottához a hibrid hajtású Lexus RX modellek. Jelenleg a Google több mint húsz Lexus RX 450h-t használ.

De mi az oka annak, amiért az IT-óriáscégek mindegyike hibrid autókat használ az autonóm rendszerek teszteléséhez?

A közelmúltban a TorqueNews újságírói megkérdezték erről John Hansont, a Toyota Research Institute szakértőjét. Hanson elmondta, hogy a hagyományos meghajtású autók nem képesek biztosítani az önvezető járművek meglehetősen komplex szenzor- és számítógépes rendszerének működtetéséhez szükséges kellő mennyiségű áramot, míg a hibridek és elektromos autók esetében ez nem jelent problémát.

Hanson külön kiemelte, hogy a tesztautók, amelyeket az Apple vagy a Google használ, minden esetben hagyományos Lexus hibridek, melyek nem igényelnek hálózati töltést. Ez azt mutatja, hogy a fékenergia-visszanyerés sokkal hatékonyabb annál, mint ahogy azt általában gondolják a hibrid hajtást nem ismerő emberek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....