ABB
A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai. A projektben kulcsfontosságú ipari partnerként résztvevő ABB segítségével Szingapúr újabb jelentős lépést tehet a fenntartható közlekedés megvalósítása felé.
Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az ABB töltőrendszere az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül. Ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben. A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.
Tarak Mehta, az Energetikai Termékek Divízió vezetője így nyilatkozott: „Az ABB a világ élvonalához tartozik az intelligens és fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésében. Az elsők között alkottuk meg azokat a rugalmas, kiváló minőségű elektromos töltőrendszereket, amelyekkel tisztább, jobb hatásfokú és költséghatékony megoldások fejleszthetők.”
- Nagy örömünkre szolgál, hogy Szingapúrban részt vehetünk e mérföldkőnek számító projektben, és reméljük, hogy az itt elért eredmények elősegítik az elektromos meghajtású tömegközlekedési megoldások elterjedését az egész térségben, ahol a közlekedésből származó szennyezőanyag-kibocsátás a gyorsan fejlődő nagyvárosokban súlyos gondot jelent - mondta Tarak Mehta.
Az önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy a busz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd.