AMTS 2016
A Fiat standján az új Tipo mellett az Abarth 595 vonzotta a legtöbb érdeklődőt, amit azért hoztak el, mert már Magyarországon is megnyílt az első hivatalos Abarth Store, Érden, az Autócentrum Szabónak köszönhetően. A mokány kis 595-ös a Fiat 500 feltuningolt változata, orrában az 1,4 literes Multiair turbómotorral. Az 5,45 millió forintos 595 kivitelben 140, a 6,35 millió forintos 595 Turismo kivitelben 160, a 7,2 milliós 595 Competizione kivitelben 180 lóerőt ad le az erőforrás, amelyhez kézi vagy robotizált automatikus váltó kapcsolódhat.
Már a leggyengébb motorváltozat is repíti a kocsit, amit a 200 km/h fölötti végsebesség és a 7,9 másodperces gyorsulás is jelez. Az 595 Turismo viszont már 7,4 másodperc alatt is eléri a 100 km/h, a Competizionénak pedig 6,7 másodperc is elég, amihez 224 km/h-s végsebesség társul.
A különböző változatok között nem csak a motor jelenti a különbséget. A csúcsot jelentő Competizionét például sportos kagylóüléssel, sportkipufogóval, automatikus klímaberendezéssel, 17 colos felnikkel, Brembo féknyergekkel, adaptív Koni lengéscsillapítókkal és bi-xenon fényszórókkal szerelik.
Persze az alap 595 sem nevezhető fapadosnak, hiszen alapáron tartalmazza a 7 légzsákot, a 16 colos könnyűfém felnit, a Blue & Me fedélzeti infotainment rendszert cd-rádióval, és a manuális klímát is. Az Abarth modelleket, akárcsak a Fiat 500-ast könnyen személyre lehet szabni a rengeteg kiegészítő felszereltséggel, amelyek között matricaszettek, felnik, speciális fényezések, és dekorációs elemek találhatóak.
Hamarosan egyről kettőre nő az Abarth modellek száma, ugyanis még idén megkezdődik az Abarth 124 Spider árusítása is. A Mazda MX-5-tel azonos műszaki alapokon nyugvó, alig több mint 1 tonnás kétüléses roadster orrában az 1,4 literes turbómotor 170 lóerős változata dolgozik, ami 6,8 másodperces százas sprintidőre elég. Hogy a vezetési élmény maradandó legyen, arról feszes sportfutómű, közvetlen kormányzás, rövid úton járó váltó, önzáró differenciálmű és hátsókerék-meghajtás gondoskodik.