klímaberendezés
Íme az 5 legnagyobb hiba a légkondicionálás használatakor
Beszálláskor a legmagasabb fokozatba kapcsoljak
Nyáron a napon parkoló jármű belseje könnyen elérheti a 60 Celsius fokot. Ez a hőmérséklet fél órán belül 25 fokosra csökkenthető, ha betartunk néhány egyszerű alapszabályt. Az egyik leggyakoribb hiba a légkondicionálás bekapcsolása a legmagasabb fokozatba, közvetlenül az indulás után. "Nyissa ki az ajtókat, és engedje le egy percre az ablakokat, mielőtt bekapcsolná a légkondicionálót" - javasolja Ángel Suárez, a Seat műszaki központjának mérnöke. Ezzel a megközelítéssel az autó hőmérsékletét teljesen természetes módon lehet csökkenteni. Amint szellőztetik a járművet, be lehet szállni, bezárhatja az ajtókat és ablakokat, és bekapcsolhatja a légkondicionálót.
A keringő levegő állandó aktiválása
Ez egy másik klasszikus hiba, mert az ablakok bepárásodnak, amikor a légkeringés aktiválódik. Ehelyett Suárez azt javasolja, hogy "kapcsolja be az automatikus funkciót, hogy a légáramlás szabályozni tudja magát az egyenletes és hatékony elosztás érdekében."
Ne kapcsolom be, mert reggel hűvös van
Attól függően, hogy hol tartózkodik Európában, nyáron reggelenként még mindig nagyon hűvös lehet. "Ennek ellenére célszerű bekapcsolni egy autó légkondicionálóját, még akkor is, ha magasabb hőmérsékletre állítja, hogy az ablakok ne ködösödjenek, amikor a külső hőmérséklet emelkedik" - javasolja Suárez.
A szellőzőnyílások helytelen beállítása
"Felkapcsolom a légkondicionálót, de nem veszek észre semmit" - ezt az utasok nyáron gyakrabban mondják. A Seat szakemberei szerint általában nem a beállított hőmérsékletről van szó, hanem arról, hogy a levegő melyik irányban áramlik az autóban. „A levegő áramlásának egyenletes eloszlása érdekében a szellőzőfúvókáknak felfelé, és nem az arc felé kell mutatniuk. Ezzel az egyszerű trükkel a légáramlás eloszlik a jármű belsejében, és egyenletesen eléri az összes utast ”- mondja Ángel Suárez.
A karbantartás hiánya
A motorhoz, a kerekekhez vagy a fékekhez hasonlóan a jármű légkondicionáló rendszere is bizonyos mértékű karbantartást igényel. "Célszerű a szűrőket 15 000 vagy 20 000 kilométerenként cserélni, hogy megakadályozzuk a légáramlás és a teljesítmény csökkenését" - mondja Ángel Suárez.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!