közösségi közlekedés
Az 1-es vonal új szakaszának átadása után, március végén komoly felzúdulást okozott, hogy a Szerémi út-Hengermalom út kereszteződésében, ahol kilencven fokos kanyart követ a pálya, csikorogtak a kerekek. Tekintve, hogy a kereszteződés közvetlen szomszédságában lakóházak vannak, a BKK gyors beavatkozást ígért, és sikerült is csökkenteni a villamos sikolyát. Ugynakkor a kanyarnak van egy ellendarabja is, mégpedig ott, ahol a vágányokat levezették a hídról a Szerémi útra. Ezen a részen nincs közvetlen közelben lakóépület, a Lágymányosi lakóteleptől pedig a vasúti töltés határolja el a villamosvonalat.
Megálló a kanyar előtt, balra a zajvédő fal, amögött a lakónegyed. Kenni kell a sínt
A jó idő beköszöntével azonban a nyitott ablakokon jól hallható, szinte megállás nélkül, a kanyarodó villamosok hangja. Talán erre válasz, hogy a BKK a jövő héten 13-án és 14-én 9 órától 14 óráig, valamint 15-én 9 órától 12 óráig a Rákóczi híd budai hídfőjénél a Szerémi út felé vezető oldalon a kanyar előtti ívben a zajvédő falat javíttatja. A munkák idején a szélső forgalmi sávot ideiglenesen korlátozzák, az útszűkületre táblák hívják fel majd a figyelmet. A munkaterület előtt a besorolásnál 30 km/h sebességkorlátozás lesz ideiglenesen érvényben.
A kanyarban a villamosok kerekei azért csapnak zajt, mert súrlódás lép fel, ezt a jelenséget – amely egyaránt koptatja a járműveket és a pályát – kenőanyag automatikus adagolásával csökkentik. Maga a súrlódás oka, hogy a vasúti járművek kerékpárjai oldhatatlan kötéssel rendelkeznek, és a kanyarban a belső íven haladó kerék kisebb utat tesz meg, mint a külsőn haladó.