törés teszt

AXA-törésteszt: A biztosítótársaság bocsánatot kért

2022.10.14.

A biztosító most elismerte, hogy a Teslával végzett törésteszt nem okozott olyan sérülést, amely valószínűsítette volna az akkumulátorok kigyulladását.

Az AXA töréstesztjén a balesetet szenvedett Tesla.

Az incidens egy nyilvános törésteszt-szimuláció során történt Svájcban - ez egy olyan esemény, amelyet a biztosítási ágazat rendszeresen tart, mindig más-más közlekedésbiztonsági témában. Idén az e-autók biztonsága volt a téma.

Egy Tesla modell vezetőjét szimulálták, amint elveszíti uralmát a jármű felett, amely ezután felborult. A balesetben az utascella sértetlen maradt, de az altest állítólag súlyosan megsérült. Az Axa szakértői feltételezték, hogy az akkumulátor mechanikai sérülése az akkumulátor spontán meggyulladásához és nehezen oltható tűzhöz vezethet.

Valójában az akkumulátort veszélyeztető veszélyes alvázsérülés egyáltalán nem létezett, ahogy azt az auto24.de portál kiderítette. A biztosító elismeri, hogy a Tesla modellel végzett törésteszt során nem keletkezett olyan sérülés az autó alvázán, amely valószínűsítette volna az akkumulátorok kigyulladását.

Az elvégzett vizsgálat tehát nem erősítette meg a hipotézist erre a baleseti forgatókönyvre vonatkozóan. Az már korábban kiderült, hogy nem voltak akkumulátorok beépítve, és hogy a tűz pirotechnikai úton keletkezett. A sajtó rendelkezésére bocsátott képek azonban nem mutatták, hogy a tüzet szándékosan gyújtották volna. Az elemek hiányát sem közölték. Az sem világos, hogy az akkumulátorok súlyát kompenzálták-e más, mélyen az ütközőszerkezetbe épített súlyokkal, hogy az autók menetfizikája összehasonlítható maradjon.

A látványos fotók viszont  tovább szíthatják a vitát az e-autók tűzveszélyességéről. Különösen az elektromobilitás szkeptikusai hivatkoznak erre, mint az új típusú meghajtás elleni ellenérvre. A jelenlegi ismeretek szerint ugyanis az e-autók általában ritkábban égnek el, mint a belső égésű motorral hajtott járművek. Az akkumulátortüzeket azonban csak nagy erőfeszítéssel és nagy mennyiségű vízzel lehet eloltani.

A vállalat közleményében sajnálatát fejezi ki, ha a töréstesztek idei kiadásával téves benyomást keltett vagy félreértéseket okozott az elektromos mobilitással kapcsolatban. Az AXA meggyőződése, hogy az elektrifikáció központi szerepet fog játszani az autóközlekedés jövőjében.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.31
Vadat gázolt egy kisteherautó és egy személygépkocsi a 8-as főúton, Hosszúperesztegnél lezárták az....
2025.01.31
Olasz stílus, német pontosság és szlovén agy szüleménye a legújabb ezer lóerős, autó, ami nem....
2025.01.31
A baleset miatt tűzoltókra és mentőkre is szükség volt – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.01.31
A cikk cím, amit jó eséllyel nem láttál jönni. Mégis mi köti össze a két, egymástól látszólag....
2025.01.31
2025-re továbbfejlesztett kivitelt kap az európai autóvásárlók kedvenc Toyotája, az Európában is....
2025.01.31
Január második felében befejeződtek a szakmai tanulmányi versenyek Csongrád-Csanád vármegyei....
2025.01.31
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írta a Veszprém....
2025.01.31
Na, de hogy jön ez az autózáshoz? ..
2025.01.31
Egyre hatékonyabbá válnak az alternatív hajtásláncú járművek, a Waberer’s Csoport pedig már....
2025.01.31
A DS Automobiles a Rétromobile 2025 adta kivételes lehetőséget kihasználva ünnepli meg a legendás....