A csapat a Mozaik utcai Audi központból indult, ahol Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria új kommunikációs igazgatója is bemutatkozott azoknak az újságíróknak, akikkek személyesen még nem találkozott. Április elejétől ő vette át dr. Vérten Sándor helyét, aki 1996 óta dolgozott ebben a pozícióban és mindenki ismerte a szakmában.
Bujáki Zsolt és Mátrabérczi Sándor az eligazításon. Fotók: Kovács András
Indulás előtt Mátrabérczi Sándor márkaigazgató köszöntötte a megjelenteket, és arról számolt be, hogy nagyon jók a visszajelzések az ügyfelektől azokban a városokban, ahol már járt konvoj. A megnövekedett érdeklődést egyébként már korábban tapasztalták, látványos grafikont is mutatott az RS modellek eladásnövekedéséről. A trendet látva tudatosan vásárolták meg a bemutató flotta darabjait, nem csoda, hogy egymást követő rendszámokat is találtunk az autókon.
Míg 2016 és 2018 között 15-17 RS modellt tudtak eladni, 2019-be ez a szám már 27 volt. A nagy ugrásnak azonban 2020 bizonyult, a járvány évében 146 ilyen Audit értékesítettek. Nem a koronavírusban gazdultak meg ennyire a magyar autóvásárlók, sokkal inkább az látszott, hogy azok, akik megtehetik, még utoljára bevásárolnak a klasszikus izomautókból, mielőtt el a „zöld világ” közeledésével kell búcsúzni a V8-as motoroktól.
A flotta indulásra kész.
Azt pedig már egy autós szakújságíró mondta ebédnél, amikor hármasban ültünk a márkaigazgatóval, hogy szerinte ez a megnövekedett érdeklődés már befektetésű célú vásárlás is lehet, hiszen idővel sokat érhetnek még az utolsó V8-as motorral szerelt RS-modellek. Ezt igazolhatja akár az is, hogy idén már június közepén meghaladták a százat az értékesítésben.
Az adatokról még annyit, hogy 2020-ban az SQ8-ból adták el a legtöbbet, amit az SQ7 követett, a két modell együtt több mint kétharmadát adta az eladásoknak. Erre az évre változott a helyzet, az SQ5 vette át a vezetést, a második az SQ7, a kettő együtt pedig pont 50 százalékot jelentett, persze még így is dobogós az SQ8.
Nagy szám a szalonban.
Indulás előtt volt egy kis időnk, így megkerestük a legnagyobb számot. Ezt az Audi RS e-tron GT információs tábláján találtuk meg, az 53 millió forintos indulóárat 69 millió közelébe sikerült feltornázni. Ilyen modell a kipróbálható autók között is volt, ha jól emlékszem, valamivel szerényebb végső fogyasztói árral.
Miután a próba a kánikulai napokra esett, minden autóba bekészítették a hideg ásványvizet, a törlőkendőt és a kézfertőtlenítőt is. A járványt komolyan vették a szervezők, a csinos és végig segítő hostess lányok már érkezéskor megnézték a részvevők védettségi igazolványát.
Kánikulai csomag a figyelmes szervezőktől.
Úgy terveztem, hogy a fokozatosság elvével, egy szerényebb képességű modellel kezdem a túrát, de már kész autóbeosztás várta az újságírókat. Így azután jól bekezdtem 600 lóerős V8-assal. Navarra kék metál színben pompázott az Audi RS7 Sportback, a 40 milliós alapárhoz ebbe is rendeltek még bő 10 milliónyi extrát. A „tour” csomagban egyebek közöt ott van a 0-250 kilométer között működő követési távolságtartó tempomat, a városiban pedig – egyebek között – elérhető a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, ahogy a kiszállást és a sávváltást segítő is.
Araszolás a sztrádán - előttünk is egy kolléga.
Az autó példásan vigyázott rám, míg kijöttünk Budapestről, a sztrádán pedig egyáltalán nem volt ellenfele. Nagyon ment és drasztikus fékezés közben is végig irányítható maradt, persze, ezen a szinten már nehéz megmondani, mikor vezet a sofőr és mikor – mennyit segít be – az elektronika. Úgy terveztem, hogy külön is kipróbálom a távolságkövető tempomatot, de aztán elvittek az izgalmak és gyorsan odaértem Remeteségi pihenőhelyhez, az útvonalon javasolt első önkéntes csereponthoz. (Írásunk második részét
itt olvashatják.)
A tesztautók egy része a Hungaroringen. Fotó: Mosoni Péter
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!