eredmények

Audi Hungaria: a világ legnagyobb motorgyára a kétmilliós álomhatár felett

2016.01.13.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke a cég karácsonyi fogadásán rekordokat ígért a motorgyártásban éppúgy, mint a járműgyártásban. Ígéretét beváltotta, nem is akárhogy. A győri Audi története során motorgyártásban először szárnyalta túl az évi kétmillió darabot, s autókból is több mint 160 ezer hagyta el a győri gyárat.

A 2008-as válság utáni néhány évet leszámítva az Audi Hungaria motorgyártása mindig a kétmillió környékén mozgott, 2014-ben például 1 millió 973 ezer motort gyártottak, vagyis alig maradtak el a kétmilliós álomhatártól. A 2015-ös év egyik nagy kérdése az volt, sikerül-e a kétmillió fölé menni? Márciusban, az Audi AG éves, Ingolstadtban tartott sajtótájékoztatóján még Thomas Faustmann volt a győri gyár első embere, s akkor azt prognosztizálta, 2015-ben sikerül a kétmillió darab motor legyártása. Utódja, Peter Kössler, aki október elsején vette át a stafétabotot Faustmanntól, karácsony előtt már visszafogottabb volt. Rekordot ígért, a kétmilliós darabszámot firtató kérdésünkre azonban kitérő választ adott.

A TT kizárólag Magyarországon készül.

Szerdán biztossá vált, hogy az Audi Hungaria új rekordot ért el, ez a rekord Magyarország rekordja is, összesen 2.020.520 darab motor hagyta el vasúton vagy közúton a győri gyárat, s indult el a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelyéra három kontinenst megcélozva.

A motorgyártás darabszámai így oszlottak meg az egyes típusok között – közölte az Audi Hungaria. 1.538.933 négyhengeres Otto- és dízelmotor, valamint 7.711 öthengeres Otto-motor készült. Emellett 435.636 hathengeres motort és 40.240 nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres erőforrást gyártottak a vállalatnál.

Elképesztő a választék is. Hat különböző Otto- illetve három különböző dízelmotor készült 202 változatban. A leggyengébb motor teljesítménye 63 kW (86 LE), a legerősebb pedig 449 kW (610 LE). Mint az köztudott, a motorgyártás területén naponta mintegy 6.000 munkatárs több mint 8.800 motort gyárt.

Motorgyártás: napi 8800 darab hagyja el a gyárat.

Rekordot produkált 2015-ben az Audi Hungaria járműgyára is. Összesen 160.206 autó készült, ebből 28.093 Audi TT Coupé és 7.417 Audi TT Roadster, 107.834 Audi A3 Limousine, valamint 16.862 Audi A3 Cabriolet. 2014-ben összesen 135.232 Audit gyártottak Győrben, vagyis 2015-ben 25.000-el több autó gurult le a szerelősorról.

Győrött gyártott Audik a hazai piacon 

A győri Audi Hungaria Motor Kft.-ben készült autók közül 350-et nem kellett exportálni, azok ugyanis magyar fogyasztók kezébe kerültek.

Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungaria Audi márkaigazgatója elmondta, 2015-ben a Győrött készülő autók közül az A3 limuzin volt a legnépszerűbb, ebből több mint háromszáz darabot adtak el itthon. Az A3 kabrió verzióját 15 magyar vásárolta meg.

A TT sportautók közül 26-ot rendeltek magyarok. Huszonegy vásárló a TT Coupét rendelte meg, míg öten a vadonatúj TT Roadsternek örültek.

A győri gyár eredményeinek ismertetésekor érthetőn büszkén és elégedetten nyilatkozott Peter Kössler: „A 2015-ös esztendő kihívásai ellenére rekordokat döntöttünk, hiszen több mint kétmillió gyártott motorral mérföldkőhöz érkeztünk vállalatunk történetében. Járműgyárunk ugyancsak csúcseredményt ért el. Ezeket a sikereket képzett és motivált munkatársainknak köszönhetjük”, mondta Peter Kössler, ügyvezető igazgató.

Az idei évről úgy fogalmazott: „2016-ban is folytatjuk az Audi Hungaria nemzetközi versenyképességét elősegítő beruházásokat, amelyek nem utolsó sorban az Audi-konszern győri telephelybe fektetett bizalmát jelzik.”

Az Audi gyára madártávlatból: jók a kilátások idénre is.

Az eredmények közzététele alkalmából az Audi Hungaria felidézte a 2015-ös esztendő fontosabb történéseit. Hangsúlyozzák, mind a motor-, mind pedig a járműgyártásban a jubileumok éve volt a távozott esztendő. Szeptemberben készült el a 4 milliomodik Global Engine motor, egy R4 Otto-TFSI erőforrás. Novemberben két alkalommal is mérföldkőhöz érkezett a motorgyártás: ebben a hónapban hagyta el a gyártósort a 3 milliomodik V6 Otto-TFSI motor, valamint az 1 milliomodik 1,2 és 1,4 literes R4 Otto-motorcsaládból származó erőforrás. Alig egy hónap múlva a járműgyárban legördült a 300.000. autó a gyártósorról: egy, az USA-ban megrendelt viperazöld színű S3 Limousine.

A motor- és járműgyártás rekordja mellé egy foglalkoztatási rekord is társult. 2015. december 31-én 11.411 munkatárs dolgozott a vállalatnál, 2014 végén ez a szám 11.274 volt.

Egy munkatárs a 11.411-ből. Egy kisvárosnyi embert foglalkoztat az Audi Magyarországon.

S hogy a legek még fokozhatók, arra bizonyíték az, hogy tavalyi eredményei alapján ismét az Audi Hungaria Motor Kft. lett a világ legnagyobb motorgyára.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....