Győr

Audi Hungaria: „okos logisztika“ vezető nélküli szállítórendszer segítségével

2021.08.02.

Az Audi Hungaria folyamatosan törekszik a digitális megoldások bevezetésére a gyártás és a logisztika területén egyaránt. Ennek legújabb példája  a Jungheinrich vállalattal történő együttműködés, melynek keretében hat vezető nélküli szállítójárművet helyeztek üzembe a 2.0 literes négyhengeres Otto-motorgyártás területén. Az FTF-ek különféle motoralkatrészeket szállítanak a logisztikai területről egyenesen a gyártósorra. A több mint ezer méter hosszú útjuk során 57 állomáson állnak meg automatikusan, ami különösen hatékony és megbízható anyagszállítást tesz lehetővé.

„Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára és a Volkswagen Konszern számos márkájának központi motorszállítója. Ez a pozíció mindig a legkorszerűbb technológia alkamazását követeli meg tőlünk. Ezért dolgozunk hatékonyságunk növelésén és folyamataink optimalizálásán. Vállalatunknál a termelésben alkalmazott „okos” megoldások mellett a logisztia területén is törekszünk a digitális megoldások bevezetésére. Ezen a téren fontos lépés a logisztikai folyamataink automatizálása, amely hozzájárul a hatékonyságunk növeléséhez és versenyképességünk erősítéséhez”, mondta Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja.

Vezető nélküli szállítójármű a motorgyártásban

A logisztikai folyamatok automatizálásának legújabb lépése hat vezető nélküli, modern navigációs technológiával és biztonsági elemekkel felszerelt vezető nélküli szállítójárművön alapszik. A szállítóeszközök a több mint 1000 méter hosszú útvonalukon 57 megállót érintenek a gyártócsarnok különböző területein, melyek közül 50 közvetlenül a gyártósor mellett helyezkedik el. Az FTF-ek egy út alkalmával akár 5000 kilogramm tömegű alkatrészt is tudnak szállítani a négyhengeres Otto-motorok gyártásához. A visszafelé vezető úton a csomagolóanyagokat szállítják vissza a logisztikai területre. A szállítórendszerek lézeres navigációval tájékozódnak, melynek támogatására lézersugarakat visszaverő felületeket helyeztek el az FTF-ek útvonala mentén található tárgyakon, például polcokon, falakon, oszlopokon. A lézeres navigáció lehetővé teszi a vezető nélküli rendszerek milliméter pontosságú pozícionálását az előre meghatározott állomásokon.

 

Az Audi Hungaria évek óta ösztönzi a digitális megoldások bevezetését a gyártóterületek mellett a logisztikai folyamataiban is. A motorgyártás különböző területein a vállalat összesen 60 vezető nélküli szállítójárművet használ, például a gyártószalag nélküli elektromos hajtások gyártása során, ahol a vezető nélküli szállítórendszerek önállóan szállítják az elektromos motorok alkatrészeit az egyes munkaállomásokra.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.28
Az autókban számos olyan apró funkció rejlik, amelyek a kényelmet és a biztonságot szolgálják,....
2025.12.28
A CUPRA újra a határokat feszegeti a nagy teljesítményű design világában: visszatér a legendás,....
2025.12.28
Elkezdődött a visszaszámlálás, hamarosan az utakon a Volkswagen ID. Polo! - írja Facebook-oldalán a....
2025.12.28
Szombat este Leondingban (Linz-járás) a B1-es autóúton egy gyorshajtót kaptak el, aki majdnem 100....
2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....