Ingolstadt
Immár harmadik éve, hogy onlinén tartották az Audi éves sajtótájékoztatóját. Személyes részvétel helyett interneten követték az újságírók az évértékelőt, a JPK-t, ahogy németül mondják. Az ukrajnai háború alaposan rányomta bélyegét a sajtótájékoztatóra, nem véletlen, hogy Markus Duesmann vezérigazgató ezzel kezdte mondanivalóját.
Markus Duesmann vezérigazgató a sajtótájékoztatón. Fotók és grafika: Audi AG
„Elkeserítőek és elszomorítanak bennünket az ukrajnai háborúról szóló hírek – fogalmazott. - Sajnos az elmúlt hetek megmutatták, hogy Európában a békét és a szabadságot nem lehet természetesnek venni. Továbbra is reménykedünk az ellenségeskedés mielőbbi megszűnésében és a diplomáciához való visszatérésben.”
Kiemelte: „Ez a háború üzleti tevékenységünkre is hatással van. A konszern leállította a termelést és az oroszországi exportot. Egy munkacsoportban intenzíven dolgozunk a szállítási szűk keresztmetszetek csökkentésén. Ugyanakkor azt is megmutatja, hogy a fosszilis tüzelőanyagoktól való szükséges elmozdulás biztonságpolitikai dimenziót is kapott, és remélhetőleg felgyorsul az energiaátállás."
Beszélt arról is, hogy a félvezetőhiány és a magas költségfegyelem aktív kezelése mellett a jó árpozíció, az erős maradványértékek, a Lamborghini és a Ducati jó teljesítménye húzta meg a pozitív eredmény alakulását. Ugyanakkor az Audi következetesen folytatja átalakítási folyamatát és 57,5 százalékkal növelte az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) kiszállítását. Az ukrajnai háborúnak az Audi-csoport üzletére gyakorolt konkrét hatásait jelenleg még nem lehet végérvényesen felmérni.
„A „Vorsprung 2030” stratégiával az Audinak világos terve van az elektromos és digitális jövőt illetően” – mondta Markus Duesmann, az AUDI AG vezérigazgatója. "Tavaly a vállalat lenyűgözően bebizonyította, hogy jó úton haladunk üzleti modellünk CO2-semleges, a hálózatba kapcsolt mobilitás felé történő átalakításával."
Szállítások: Szinte az előző évi szinten
A
Audi AG: 2021 leglényegesebb számai.
A félvezető-szűk keresztmetszetek ellenére az Audi márka szállításai a 2021-es pénzügyi évben csaknem az előző évi szinten vannak, és a négy karikás márka erős növekedést mutat az akkumulátoros elektromos járművek terén. Az Audi márka összességében 1.680 512 (2020: 1 692 773) járművet adott át vásárlóinak az elmúlt évben, ami majdnem megegyezik az előző évi adatokkal (-0,7 százalék). Az ellátási helyzet aktív kezelésének köszönhetően az Audi az év első felében 38,8 százalékkal, 981.681 (707 225) járműre növelte kiszállításait. Az intenzív ellenőrzési intézkedések ellenére a folyamatos félvezetőhiány termeléskieséshez vezetett, így a 2021 második felében a továbbra is magas keresletet nem lehetett maradéktalanul kielégíteni.
"Az elmúlt év megmutatta, hogy nemcsak konkrét terveink vannak, hanem gazdasági erőnk is az autóipar átalakulásának irányításához.5,5 milliárd eurós működési eredménnyel és 7,8 milliárd eurós nettó cash flow-val csúcsértékeket érünk el. 2021-re vonatkozó legfontosabb pénzügyi adataink azt mutatják, hogy jó úton haladunk. Ez egy igazán jó csapatmunka, amire büszkék vagyunk. Mert csak egy egészséges autóipar alakíthatja a jövő fenntartható mobilitását.” – fogalmazott.
2026-ra több mint 20 elektromos modellre bővítik a portfóliót
„Az Audi A6 Avant e-tron koncepció megmutatja, milyen dinamikus és elegáns lesz az Audi elektromos meghajtású luxuskategóriája. A későbbi sorozatmodellel egy számunkra kulcsfontosságú szegmensben bővítjük e-modell portfóliónkat.”
Duesmann és az Audi A6 Avant e-tron koncepció
Széles portfóliójuknak köszönhetően az Audi, a Bentley és a Lamborghini minden oldalról versenyezhet a prémium és a luxus szegmensben. A Ducati kiegészíti motorkerékpárjaival a szegmenst.
"A Lamborghini és a Bentley egyértelműen profitál majd az Audiból az e-mobilitásra való átállásban: ezek a márkák aligha tudnák önerőből beruházni." – hangsúlyozta.
A konszern márkái: három luxusautó és egy luxus motorkerékpár.
Kifejtette: „Minden márkának megvan a maga szakterülete: a Lamborghini a könnyű és szupersportautó-konstrukciókban, a Bentley a belsőépítészetben, valamint a kiváló minőségű bőr- és fafeldolgozásban. Abszolút erősségnek tekintjük a márkák közötti különbségeket. Ebből az Audi is profitál majd.”
A kínai tervekről
„Az Audi FAW NEV Company központi szerepet játszik a kínai villamosítási stratégiánkban. Februárban befejeztük a tervezési és jóváhagyási szakaszt. Most már előre tudjuk vinni a cég további bővítését és elkezdhetjük az új gyár építését. Ennek érdekében 2,6 milliárd eurót fektetünk be a teljes projektbe, beleértve egy új üzemet is. 2024 végétől partnerünkkel, a FAW-val közösen megkezdjük az első helyben gyártott, PPE-re épülő e-modellek gyártását. Az Audi A6 e-tron és a Q6 e-tron sorozat három modelljével indul – mondta el Duesmann.