Dakar-rali
A Peugeot 2008 DKR16 elnevezésű versenyautó 20 centivel hosszabb és 20 centivel szélesebb a tavalyi autónál, amellyel még Mr. Dakar, azaz Stéphane Peterhansel sem tudott értékelhető eredményt elérni a Minik ellenében. Nemcsak a szélesebb nyomtáv és a hosszabb tengelytáv miatt lesz stabilabb a jövő évi autó az ideinél, hanem amiatt is, hogy a hasmagasságát csökkentették, akárcsak az első és hátsó túlnyúlásait.
A Peugeot szerint a változtatásoknak köszönhetően a kocsi most már bármilyen terepen jól fog mozogni, és az első és a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt is jobban kiegyensúlyozták az átformált motorháztetőnek és a tetőre tett légbeömlő nyílásnak köszönhetően.
Természetesen a hosszú rugóutakkal dolgozó futóművet sem hagyták érintetlenül, és a rugózatlan tömeget is csökkentették az egy darabból öntött magnézium felniknek és a Michelin által biztosított könnyebb abroncsoknak köszönhetően.
A középre beépített, két turbóval lélegeztetett V6-os, háromliteres dízelmotor teljesítményét 340-ről 350 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatékot pedig 800 Nm-re emelték, ráadásul az erő már alacsonyabb fordulatszámnál is jelentkezik, ezért a kanyargós pályákon biztosan jobban tud majd kigyorsítani a 2008 DKR16. Továbbra is csak a hátsó kerekeket hajtja meg a motor egy hosszában beépített, hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül.
A versenyzőkön nem fog múlni a siker, ugyanis a 2016 januárjában rendezendő Dakar-ralin is Peterhansel, Sainz és Depres fogja vezetni az autókat, mindegyiküknek van már több dakaros győzelme autóval vagy motorral vagy mindkettővel.