Team Fordzilla

Átszáguld a valóságba a Team Fordzilla extrém P1 virtuális versenyautója

2020.12.17.

Íme az első videojáték-versenyautó, ami egy autógyártó és a gamerek együttműködésével született. Most pedig a Ford esport-csapata, a Team Fordzilla újra mozgásba lendül, és december 16-án élő adásban mutatja be az extrém Team Fordzilla P1 versenygép valódi, életnagyságú modelljét.

Bár olyasmit már gyakran láthattunk, hogy egy létező autó megjelenik a számítógépes játékokban, az még sosem fordult elő, hogy egy autógyártó életre keltsen egy gamerekkel közösen megformált virtuális járművet.

A Team Fordzilla P1 versenyautó története idén márciusban kezdődött, amikor a gamereket arra kérték, hogy a Twitteren szavazzanak egy ilyen gép jellemzőire, többek közt az üléshelyzetre, a motor beépítésére és a cockpit kialakítására. Közel negyedmillió rajongó véleménye gyűlt így össze.

Team Fordzilla P1: az élvezet a legfontosabb

Az innovatív Team Fordzilla P1 versenyautó külső formatervét Arturo Ariño készítette, az utastér pedig Robert Engelmann munkája; mindketten a Ford dizájnerei.

A monocoque utascellát részleges lefedi egy nagyméretű, átlátszó, a vadászgépek kabitetejét idéző kupola, ami védi a vezetőt és navigátorát. A kupola nemcsak elmossa a határokat az autóbelső és a külvilág között, hanem a különleges, Formula 1-stílusú vezetői üléshelyzetet is kihangsúlyozza.

A versenyautó külső megjelenése izgalmasan ötvözi a karcsú, GT-hangulatú orr-részt a gyönyörűen kialakított sárvédőkkel és az extrém formavilágú oldalsó karosszériaelemekkel, amelyek lenyűgöző ívekkel kötik össze a cockpitet a hátsó kerekekkel. A teljesen átlátható, mégis áramvonalas hátsó rész látványa hűen tükrözi a versenypályák hangulatát.

A cockpit LED-visszajelzői a vezető és a navigátor látómezejének perifériáján helyezkednek el, folyamatos tájékoztatást nyújtva a pályáról. A kormánykerékbe beépített képernyő élő adatforgalmat biztosít a boxutcában dolgozó csapattagokkal. Az egész utasteret úgy tervezték meg, hogy a pilótát a lehető legkevesebb zavaró hatás érje a futam közben, és így a lehető legjobban átadhassa magát a verseny élvezetének.

A tervezőprogramtól a megvalósulásig – hét hét alatt

A Team Fordzilla P1 a Ford legelső autója, amelynek teljes alkotási folyamata digitálisan, bármilyen valós, személyes interakció nélkül történt. A jelenleg is fennálló járványhelyzet miatt a járművet egy olyan csapat tervezte, amelynek tagjai sosem találkoztak, vagyis a távolból, öt különböző országban dolgozva működtek együtt, mégis hét hét alatt végeztek a munkával, ami a szokványos időtartam felét jelenti. Így született meg ez az extrém arányokkal és összetéveszthetetlen karakterrel megalkotott életnagyságú, kívül-belül kidolgozott modell.

A gamerek összefogásával, gamerek számára tervezett hiperautó jó néhány olyan speciális részletet rejt, amelyek kifejezetten beszédesek a sim-versenyzők számára. A navigátor ülése előtt, a padlón egy AFK (nincs a gépnél) üzenet látható, ami vicces utalás arra, hogy az autó használója most nem a számítógépnél ül. A #levelup felirat arra emlékeztet, hogy a játékosok és a versenyzők újra meg újra javítani akarnak a teljesítményükön, míg a #liftoff grafika azt jelzi, hogy ezt a versenyautót a virtuális világból átemelték a valóságba. A legfontosabb rövidítés pedig a gép elején, az alsó légterelő mellett látható: a GLHF (sok szerencsét, jó szórakozást) felirat minden gamernek és versenyzőnek azt üzeni, hogy érezzék magukat igazán jól, és élvezzék a száguldást.

A Team Fordzilla P1 versenyautó méretei:

  • Hosszúság: 4731 mm
  • Szélesség: 2000 mm
  • Magasság: 895 mm
  • Kerekek: első gumiabroncsok 315 x 30 x r21, hátsó gumiabroncsok 355 x 25 x r21

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....
2025.04.30
Bár a Toyotának több más globális autómárkában is van részesedése, ezúttal saját beszállítóját és a....
2025.04.30
Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós, 2025. május 29-én elindul a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére -....
2025.04.30
Eredeti ötlete támadt a Fordnak: arra kérte a kínai formatervezőket, hogy gondolják újra a....