Team Fordzilla

Átszáguld a valóságba a Team Fordzilla extrém P1 virtuális versenyautója

2020.12.17.

Íme az első videojáték-versenyautó, ami egy autógyártó és a gamerek együttműködésével született. Most pedig a Ford esport-csapata, a Team Fordzilla újra mozgásba lendül, és december 16-án élő adásban mutatja be az extrém Team Fordzilla P1 versenygép valódi, életnagyságú modelljét.

Bár olyasmit már gyakran láthattunk, hogy egy létező autó megjelenik a számítógépes játékokban, az még sosem fordult elő, hogy egy autógyártó életre keltsen egy gamerekkel közösen megformált virtuális járművet.

A Team Fordzilla P1 versenyautó története idén márciusban kezdődött, amikor a gamereket arra kérték, hogy a Twitteren szavazzanak egy ilyen gép jellemzőire, többek közt az üléshelyzetre, a motor beépítésére és a cockpit kialakítására. Közel negyedmillió rajongó véleménye gyűlt így össze.

Team Fordzilla P1: az élvezet a legfontosabb

Az innovatív Team Fordzilla P1 versenyautó külső formatervét Arturo Ariño készítette, az utastér pedig Robert Engelmann munkája; mindketten a Ford dizájnerei.

A monocoque utascellát részleges lefedi egy nagyméretű, átlátszó, a vadászgépek kabitetejét idéző kupola, ami védi a vezetőt és navigátorát. A kupola nemcsak elmossa a határokat az autóbelső és a külvilág között, hanem a különleges, Formula 1-stílusú vezetői üléshelyzetet is kihangsúlyozza.

A versenyautó külső megjelenése izgalmasan ötvözi a karcsú, GT-hangulatú orr-részt a gyönyörűen kialakított sárvédőkkel és az extrém formavilágú oldalsó karosszériaelemekkel, amelyek lenyűgöző ívekkel kötik össze a cockpitet a hátsó kerekekkel. A teljesen átlátható, mégis áramvonalas hátsó rész látványa hűen tükrözi a versenypályák hangulatát.

A cockpit LED-visszajelzői a vezető és a navigátor látómezejének perifériáján helyezkednek el, folyamatos tájékoztatást nyújtva a pályáról. A kormánykerékbe beépített képernyő élő adatforgalmat biztosít a boxutcában dolgozó csapattagokkal. Az egész utasteret úgy tervezték meg, hogy a pilótát a lehető legkevesebb zavaró hatás érje a futam közben, és így a lehető legjobban átadhassa magát a verseny élvezetének.

A tervezőprogramtól a megvalósulásig – hét hét alatt

A Team Fordzilla P1 a Ford legelső autója, amelynek teljes alkotási folyamata digitálisan, bármilyen valós, személyes interakció nélkül történt. A jelenleg is fennálló járványhelyzet miatt a járművet egy olyan csapat tervezte, amelynek tagjai sosem találkoztak, vagyis a távolból, öt különböző országban dolgozva működtek együtt, mégis hét hét alatt végeztek a munkával, ami a szokványos időtartam felét jelenti. Így született meg ez az extrém arányokkal és összetéveszthetetlen karakterrel megalkotott életnagyságú, kívül-belül kidolgozott modell.

A gamerek összefogásával, gamerek számára tervezett hiperautó jó néhány olyan speciális részletet rejt, amelyek kifejezetten beszédesek a sim-versenyzők számára. A navigátor ülése előtt, a padlón egy AFK (nincs a gépnél) üzenet látható, ami vicces utalás arra, hogy az autó használója most nem a számítógépnél ül. A #levelup felirat arra emlékeztet, hogy a játékosok és a versenyzők újra meg újra javítani akarnak a teljesítményükön, míg a #liftoff grafika azt jelzi, hogy ezt a versenyautót a virtuális világból átemelték a valóságba. A legfontosabb rövidítés pedig a gép elején, az alsó légterelő mellett látható: a GLHF (sok szerencsét, jó szórakozást) felirat minden gamernek és versenyzőnek azt üzeni, hogy érezzék magukat igazán jól, és élvezzék a száguldást.

A Team Fordzilla P1 versenyautó méretei:

  • Hosszúság: 4731 mm
  • Szélesség: 2000 mm
  • Magasság: 895 mm
  • Kerekek: első gumiabroncsok 315 x 30 x r21, hátsó gumiabroncsok 355 x 25 x r21

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.01
Hazánk nemcsak összeszerelő ország, hanem kreatív munkával is teremt értéket. A Moholy-Nagy....
2024.06.01
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2024 első negyedévében 191 millió forint nettó veszteséget ért el a....
2024.06.01
Az új SUV heves vitákat generált.   ..
2024.06.01
1899. június 1-jén alapította meg kilenc tekintélyes olasz férfiú a torinói Caffé Burello....
2024.06.01
Különleges vezetéstechnikai képzésnek adott otthont a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ (ROKK....
2024.06.01
Az uniós szabályozás ellehetetleníti az ikonikus autókat – panaszkodnak a gyártók. Ezúttal a....
2024.06.01
Két autó között akart előre furakodni, de nem jött össze a kockázatos manőver. ..
2024.06.01
A Kirchhoff Hungaria Kft. beruházáshoz 920 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott. ..
2024.06.01
Több európai országban tizenhárom gyanúsítottat állítottak elő csalás, okmányhamisítás és pénzmosás....
2024.06.01
A japán cég 26 milliárd forintos beruházásának nem csak helyi, és nem is csak magyar, hanem komoly....