járműgyártás

Átdolgozzák a GR Corollát, jön az automata váltós verzió

2024.07.17.

Noha hivatalos bejelentés még nem történt, kiszivárgott kereskedői dokumentumok alapján egyértelmű, hogy a Toyota a GR Yaris után a GR Corollába is beépíti speciális nyolcfokozatú sebességváltóját. Más változások is várhatók.

Egyelőre nem változtat termékstratégiáján a Toyota, így Európában továbbra is csak a GR Yaris, míg Észak-Amerikában kizárólag a GR Corolla érhető el. Eközben persze Japánban mindkét modell kapható, ami logikus is, hiszen ugyanazt a hajtásláncot alkalmazzák – nem kizárható tehát, hogy idővel leomlik az atlanti fal, és nálunk is megjelenik a GR Yaris nagyobb testvére (és viszont.)

Ezért is fontos az a hír, amely szerint részben a GR Corollában is megjelennek azok a módosítások, amelyekkel a közelmúltban a GR Yarist frissítette a Toyota. Emlékeztetőül: a nagyobb motorteljesítmény és az általában javított robusztusság mellett megjelent a kínálatban egy nyolcfokozatú automata sebességváltó, a vezetői környezetet pedig az alapoktól fogva dolgozták át, így belülről jóformán semmi nem emlékeztet a mezei Yarisokra – a vérbeli versenyautókra annál inkább.

Vadonatúj cockpitről nem szól a beszámoló – a vezetői környezet egyetlen nevesített újdonsága, hogy mostantól a belépő kivitelben is alapfelszerelés a fűthető kormánykerék –, és az átrajzolt első lökhárító pedig a valószínűsíthető aerodinamikai fejlesztésekkel együtt sem jelent érdemi változást. Minden főrendszernek javítják ugyanakkor a hőgazdálkodását: a fékekhez mostantól minden kivitelen külön tömlő vezeti a menetszelet, a motor hűtőköre pedig kiegészítő radiátort kap. Ez utóbbi is hozzájárulhatott ahhoz, hogy a mérnökök 369-ről 400 Nm-re emelhették a motor maximális forgatónyomatékát.

A legfontosabb változás azonban, hogy a GR Corolla is megkapja azt a nyolcfokozatú automata sebességváltót, amit kifejezetten a GR Yarishoz fejlesztett ki a Toyota Gazoo Racing. Ezt az egységet ugyanis úgy méretezték, hogy a versenypálya-használat követelményeinek is megfeleljen. Speciális, tartós anyagokból épül, ami pedig a vezérlést illeti, az vadonatúj logika szerint működik: a pedálok működtetése alapján előre megjósolja, hogy mire lesz szüksége a pilótának, és ehhez igazodva kapcsolja (vagy tartja) a megfelelő fokozatot. 

A GR Yaris fejlesztésekor végzett tesztek igazolták, hogy versenypályán jobb köridőket biztosít ez a technológia, mint a hatfokozatú kézi sebességváltó. A nyolcfokozatú automata a kormányon elhelyezett fülekkel, valamint a padlókonzoli váltókarral egyaránt kapcsolható kézzel. A rendszer tartósságát külön hűtőkör javítja, a működését háromfokozatú üzemmódkapcsoló igazítja a pillanatnyi igénybevételhez.

 

Fotó: CarsCoops, The Drive

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.21
A cégek elektromos járműbeszerzéseit támogató programban mostanáig mintegy 3700 pályázatban közel....
2024.09.21
A Bozsó Garage szervezésében idén először rendezték meg a Maroslelei VW Konszern találkozót, ami....
2024.09.21
A BMW M GmbH újdonságának lélegzetelállító menetdinamikáját új típus-specifikus opciók fokozhatják....
2024.09.21
A Duna áradása, illetve a védekezési munkák miatt egyre több helyen kell forgalomkorlátozásokat....
2024.09.21
Három Boeing 777-es tette meg az utat Dzsiddától Rijádig, de kissé csonka kivitelben, és nem....
2024.09.20
2024. szeptember 20-a minden bizonnyal nem csak a győri és a magyar ipar, hanem az Audi-konszern....
2024.09.20
Lando Norris volt a leggyorsabb a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, ötvennyolc ezreddel....
2024.09.20
A kínálat aljára érkező EV1 mellett, terveznek egy 600 lóerőnél is erősebb, márkaépítő modellel is....
2024.09.20
Az AutoTrader a szigetország legnagyobb online autós piactere, ahol nemcsak használt, de új autókat....
2024.09.20
Az elektromos járművek (ev) európai piaca 2024 első felében lelassult, ami arra kényszerítette az....