AMTS

Átadták új tulajdonosának az idei AMTS nyereményautóját

2016.04.10.

Idén ismét egy autót lehetett a belépővel nyerni az Autó, Motor és Tuning Show-n, a három nap alatt, a helyszínen feltuningolt BMW Z4-est egy hölgy vihette haza.

Ahogy az Autó, Motor és Tuning Show-n megszokott, mindössze három nap leforgása alatt tuningolták fel a nyereményautót, amely ezúttal egy előző generációs BMW Z4 volt. A kétüléses roadster vásárlását komoly keresőmunka előzte meg, mivel nem akartak leharcolt, elhasznált autót adni nyereményként. Végül szerencsére sikerült egy megkímélt, garázsban tartott, kevés kilométert futott autót beszerezni tuning-alapanyagnak. Idén újdonság volt, hogy nem az „A” pavilonban, hanem a korábbi AMTS kiállításokon még nem használt, jóval csendesebb 18-as pavilonban alakították ki az Autóépítő Arénát.

Természetesen a nyereményautót ezúttal is kizárólag közúton legálisan használható alkatrészekkel szerelték fel, és hatósági szakértők bevonásával a teljes engedélyeztetési procedúrát is végigjárták vele, már az átépítés előtt megvolt hozzá a hivatalos átalakítási engedély. A kiállítás harmadik napjára, időben el is készült a BMW, ennyire korán még sosem végeztek az átépítéssel, mint idén. Pedig nehézségek is hátráltatták a csapatot, szombaton például véletlenül eltört a jobb külső kormányösszekötő gombfej, amit egyáltalán nem volt könnyű hétvégén beszerezni. Végül egy BMW specialista sietett a szervezők segítségére, aki elárulta, hogy melyik típusban van pont ugyanilyen gömbfej. Ezután szombaton éjjel, egy budafoki volt laktanya területén sikerült egy elbontásra váró autóból kivenni a gömbfejet, és tényleg passzolt a Z4-esbe.

A szigorított műszaki vizsgán pedig április elején esett át a Mozaik utcában, amit a forgalmiba hivatalosan bejegyzett módosítások is igazolnak. Annyi új alkarészt kapott a kocsi, hogy még apró betűkkel is alig fért el az összes, engedélyköteles új alkatrész neve a forgalmi belső apjára, kézzel írt felsorolásba.

A BMW azért ül a korábbinál három centivel közelebb az aszfalthoz, mert a Koni állítható keménységű lengéscsillapító szettjét a H&R ültetőrugóival kombinálva építették be. A vadonatúj, kétszélességű AEZ Antiga könnyűfém felnik sokat hozzátesznek a látványhoz, Ezeket, és a rajtuk feszülő V105-ös Yokohama abroncsokat is az átadás helyínét is biztosító Alcar kínálatából választottak az építők. Hogy a gyári állapotú, mérés szerint 199 lóerős, 2,5 literes, sorhatos motor még szebben szóljon, arról a kifejezetten a típushoz gyártott, TÜV-engedélyes Fox kipufogórendszer gondoskodik.

A több mint egymillió forint értékű fényezési munkálatokat az elejétől a végéig Gengeliczky János fényezőmester végezte, akinek munkája eredményeképp egy látványos, matt szürke színben pompázik a kocsi. A karosszéria persze nem csak ettől látványos, mivel egy komplett első lökhárítóból, hátsó szoknyából és küszöbökből álló sportos, típushoz gyártott szett is felkerült rá. A LED-es lámpákat és a 472 színt kínáló belső hangulatfényt az Osram kínálatából választották ki. Belül az ülések és a váltószoknya, kézifékkar sárga bőrborítást kapott, ami passzol a küszöbön végigfutó sárga csíkhoz, az egyedi varrás pedig a karosszéria külső színéhez.

A boldog nyertes, Faludi Ágnes a partnerével érkezett az április 8-án tartott díjátadóra, ahol az autó mellé egy 50 ezer forint értékű üzemanyagkártyát is kapott. „A helyszínen voltam a sorsolás alatt, így azonnal értesültem arról, hogy én nyertem. Éppen indultunk haza a párommal, amikor bemondták a nevemet. Elkezdtem rohanni a színpad felé, felmentem, de még akkor sem fogtam fel, hogy mi történt velem. Most már igen, de még most sem teljesen, viszont így is nagyon örülök neki” – mondta az ünnepélyes autóátadáson a nyertes.

„Először a barátom fogja vezetni, hogy kitapasztalja a kocsi viselkedését. Nekem is van jogosítványom, rutinosnak számítok, mert 15 éve vezetek. Mostanában a barátom Fordját és egy pici Suzukit hajtok, de nekem személy szerint nincs autóm – azaz eddig nem volt” – folytatta Faludi Ágnes.

„Annak külön örülök, hogy egy nyitott autót nyertem, mivel a nyakunkon a nyári-tavaszi kabriószezon. Nagyon köszönöm a fiúknak, akik a kocsin dolgoztak, hogy ennyire szép munkát végeztek. A BMW-n a legjobban talán a színes hangulatvilágítás tetszik, amit a lábtérbe beépítettek, de komolyra fordítva a szót, az egész kocsi remekül sikerült, minden részletével elégedett vagyok. Külön örültem, hogy sárgák lettek az ülések, mivel az a kedvenc színem.”

Nokta Balázs, az AMTS főszervezője elégedett volt az idei rendezvénnyel. „Több mint 55 ezer látogatónk volt a három nap alatt, a legtöbben szombaton voltak, sokak szerint több mint 10 éve nem volt egyszerre ennyi ember a Hungexpo területén. Ismét felülmúltuk a tavalyi látogatószámot, ami 53 ezer volt, megint nehéz dolgunk lesz jövőre, ha ezt megint meg akarjuk majd dönteni. Persze vannak ötleteink, a legfontosabb, hogy pénteken és vasárnap fokozni tudjuk a látogatószámot. Szombaton jól tudtuk kezelni a tömeget, szerencsére idén már nem fordult elő olyan, hogy valaki 4 órát álljon sorba, mert a pénztárak és a beengedés sokkal gördülékenyebben ment, mint eddig bármikor” – nyilatkozta az autóátadáson.

„Sokan mondták, hogy javult a kiállítás színvonala, de szerintem ezzel már eddig sem volt probléma, viszont az biztos, hogy idén jobban sikerül a kommunikációnk, például abban a tekintetben, hogy sokkal jobban kitábláztuk a látogatóknak, hogy mit hol találnak meg” – tette hozzá. „Sikeres volt a Nemzeti Közlekedési Hatósággal közösen szervezett előadássorozatunk is, amely a Legális Tuning kérdését járta körül, de előadóként vendégül láthattuk többek között Hanula Barna motorfejlesztő mérnököt, a Bugatti Veyron motorjának megalkotóját, és Christian Wolff-ot, a kecskeméti Mercedes gyár igazgatóját is, aki korábban a Mercedes gyári tuningrészlegét, az AMG-t vezette”- fejezte be.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....