BKK

Átadták a Futár-rendszert Budapesten

2014.10.02.

Október elsején átadásra került a Futár elnevezésű forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer Budapesten.

Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóján azt mondta, az intelligens rendszer "jól reprezentálja, hogy kalandfilmekben szeretjük a kiszámíthatatlanságot, de az életben kevésbé". Kifejtette: korábban a BKV diszpécserei nem tudták valójában felügyelni a fővárosi közösségi közlekedést, csak egy nagyon korszerűtlen, esetlegesen működő, kis kapacitású rádiórendszer segítségével próbálkoztak, aminek az lett az eredménye, hogy "ezer buszindításból ötven biztos kimaradt". A Futár műholdas felügyelettel vonja ellenőrzés alá a főváros közösségi közlekedését, a diszpécserek hatékonyan be tudnak avatkozni forgalmi zavar esetén, s az egyben kényelmes tájékozódási lehetőséget biztosít az utazóközönségnek - sorolta Tarlós István. Kitért arra, hogy a rendszert késedelemmel adják át, de a kötbérek nagy részét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már érvényesítette, a befolyt összegeket a rendszer további bővítésére fordítják.

Fotó: Kovács Tamás/MTI

A főpolgármester a leglátványosabb elemként a 263 közterületi utastájékoztatót említette, amely napi 24 órában ad tájékoztatást a forgalmi változásokról és a járművek várható érkezési idejéről. Műholdas jelzőrendszert több mint 2200 járműbe építettek, s az utasok utazás közben is tájékozódhatnak a megállókról, átszállási lehetőségekről - ismertette a főpolgármester, hozzátéve, hogy a projektben a vakok és gyengénlátók tájékoztatásáról is gondoskodtak.
Tarlós István arról is beszámolt, hogy a BKK diszpécserhálózata több mint 900 jelzőlámpás csomópontot koordinál, a 30 legfontosabb helyszínen pedig képes közvetlenül beavatkozni és előnyt biztosítani a közösségi közlekedésnek. A Futár kiépítése 7 milliárd forintba került, azt részben uniós forrásból valósították meg.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a központ bejárásán újságíróknak arról beszélt: 32 diszpécser koordinálja a teljes felszíni közlekedést, s ha a műholdas rendszer érzékeli, hogy egy járat nem menetrend szerint közlekedik, beavatkoznak. Ezzel elkerülhető például az is, hogy két azonos autóbusz szorosan egymás után haladjon.
A vezérigazgató azt is elmondta: a 4-es és 6-os villamosokat jövő tavasszal vonják be a Futár-rendszerbe, mert a járműveket teljes körűen be is kamerázzák majd.

Forrás: MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Az Útinform figyelmeztette az autósokat, hogy szombatra virradó éjszaka egy különleges szerelvény....
2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..